Vágólapra másolva!
A kiváló stratégiának tulajdonítják, hogy a lassabb tempó ellenére a Ferrari két versenyzője közül az egyiket meg tudták előzni Kínában. Max Verstappen szerint ez volt a legtöbb, amit elérhettek. 

Max Verstappen ígéretes tempót diktált a Red Bull-lal a Kínai Nagydíjra készülve, de a futamon a Mercedes külön kategóriát képviselt, és összességében a Ferrarinál is lassabbak voltak. Ennek ellenére Charles Leclerc-t meg tudta előzni Verstappen, ugyanis miközben a ferrarisok egymást akadályozták az első etapban, felzárkózott hozzájuk, és biztosnak tűnt, hogy legalább egyiküket megelőzi a korábbi kerékcserének és a frissebb gumiknak hála.

Leclerc később csak mögé tért vissza, és Sebastian Vettellel is kisebb csatába bonyolódott: a hosszú egyenes végén egyszer bevetődött mellé, de nem sikerült riválisa előtt maradnia. Verstappen úgy érzi, mindent kihozott a lehetőségeiből.

"Csapatként nagyszerű munkát végeztünk, hogy bevágtunk az egyik Ferrari elé, és hogy előtte is maradtunk. Kihoztuk a maximumot az eredménnyel – nyilatkozta. – Jót csatáztam Sebbel,

Legalább megpróbáltam [megelőzni], aztán beletörődtem a 4. helybe."

Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton

A csapatfőnök Christian Horner szintén a stratégiai vonalat emelte ki a eredményben. "Jó stratégiát választottunk, sikerült egy pozíciót elcsenni a Ferraritól. Alighanem gyorsabbak voltak nálunk, de a taktikával megfogtuk a [4.] helyet. Max csutkáig nyomta a gázpedált egész délután" – mondta a Sky Sportsnak.

A harmadik versenyen a harmadik különböző csapat vitte haza a leggyorsabb körért járó pontot,

de először alakult úgy, hogy valaki kihasználta azt, hogy a nagy előny birtokában beiktatott egy nem tervezett kerékcserét és egy friss szett gumival kifejezetten ráment az új idei bónuszra. Az illető a 6. helyezett Pierre Gasly volt.

"Jó, hogy elvettük a leggyorsabb kört Vetteltől – jelentette ki Horner. – A pontokért díjazás jár, az év végén sok kicsi sokra megy." A tabellán Verstappen továbbra is őrzi a 3. helyet a Ferrari német pilótája előtt.

Gasly elismerte, hogy magányos versenyt futott. "Ez jó összefoglalás – közölte. – Az elején próbáltam vigyázni a lágy gumikra, miközben az első öt a közepes keveréken ment, de leszakadtam tőlük."