Társoldalunk:
Hírlevél

Előzni tilos! - Furcsa F1-es futamok az egy híján ezerből

2019.04.08. 09:56

2005 USA Nagydíj

Ugyanennyien futottak be ezen a versenyen is. A különbség annyi, hogy hatan is sorakoztak fel a rajtrácsra a lámpákhoz, ami minden idők leghitványabban kinéző startját eredményezte. A gyakorlatban az 5. és a 7. kockából induló Ferrarik vezették a csonka mezőnyt, aztán nagy szünet, majd a sereghajtó Jordanek és a Minardik következtek.

Indul a botrány, a Michelin gumis versenyzők a bokszutca felé veszik az iránytForrás: Getty Images/AFP/2005 Getty Images/Clive Rose

A közös az volt bennük, hogy ezeken az autókon Bridgestone gumik voltak, a Michelin csapatai pedig a felvezető kör végén tiltakozásul a bokszba vonultak, mert a szervezők nem kínáltak elfogadható megoldást a problémájukra – Ralf Schumacher edzésbalesetekor kiderült, hogy a Michelin abroncsai sérülékenyek a döntött oválkanyar terhelése miatt, és pont ebben az évben az volt a szabály, hogy az autóknak kerékcsere nélkül kell teljesítenie a futamot.

Sem az ideiglenes lassítót, sem a gumicserét nem engedélyezték, így következett az egyik legnagyobb botrány, amivel a sportág hosszú időre elvágta magát az amerikai szurkolóknál. A Ferrarik még így is majdnem ütköztek, de Michael Schumacher megszerezte az az évi egyetlen győzelmét, Tiago Monteiro meg F1-es karrierje egyetlen dobogós eredményét, és a Jordan és a Minardi is jelentős haszonélvezője volt az eseményeknek.