Társoldalunk:
Hírlevél

Előzni tilos! - Furcsa F1-es futamok az egy híján ezerből

2019.04.08. 09:56

1975 Brit Nagydíj

Szintén abszurd végkifejlettel "büszkélkedhet" ez a verseny, hiszen a 2. és a 3. helyezett egy tucat másik pilótához hasonlóan úgy "ért célba", hogy összetörte az autóját. Ez ugyanúgy történhetett meg, mint Mansell 1991-es ausztráliai dobogója, vagyis az idő előtti leintésnek köszönhetően egy korábbi állást rögzítettek végeredményként.

Lauda az 1975-ös Brit NagydíjonForrás: DPPI/DPPI/Dppi F1

Az időjárás egész nap hektikus, a pálya hol száraz, hol vizes volt. Mellesleg ez volt az első futam, amit nem zászlólengetéssel, hanem lámpával rajtoltattak el. Amikor az 56. körben ismét esni kezdett, Emerson Fittipaldi az élről a bokszutca felé vette az irányt esőgumikért, pont jókor. Ugyanezekben a pillanatokban ugyanis a többiek egymás után vesztették el a kontrollt és a szálltak el a vizesedő pályán, két kanyarban összesen 13 autó csúszott ki és gabalyodott a bukóterekben egymásba.

Ez a mentést roppant veszélyessé tette, egy sportbíró meg is sérült a fejetlenségben, szerencse, hogy nagyobb baj nem történt. A piros zászló pillanatáig csupán heten maradtak talpon, de végeredményként az 56. kör végi állás került be a történelemkönyvbe, így Fittipaldi mögött Carlos Pace és Jody Scheckter hiába csúszott ki, egy kör hátránnyal 2. és 3. lett. Az adminisztráció szerint valójában csak hat autó körözött a leintés pillanatában.