Társoldalunk:
Hírlevél

Előzni tilos! - Furcsa F1-es futamok az egy híján ezerből

2019.04.08. 09:56

1991 Ausztrál Nagydíj

A leghosszabb verseny után jöjjön a legrövidebb, ugyanilyen díszlettel! 1991-ben Adelaide volt a házigazda Ausztráliában, és ahogy két évvel azelőtt, ekkor is ömlött az eső, mintha dézsából öntötték volna. Némi késéssel, de végül zöldre váltották a lámpákat, szabad utat adva a pilótáknak és a káosznak. (Ide kattintva megnézhetik videón is az összefoglalót!)

Alig néhány perc után már széttört autók álltak sorfalat a pályán kacsázóknak a hosszú egyenesben a fal mellett, és a 17. körben leállították a küzdelmet, mivel az egyik balesetben két beavatkozó bíró is enyhén megsérült. Minden rendben volt, leszámítva, hogy az egész egy hülye vicc volt. "Mindenhol törmelék hevert" – nyilatkozta Nigel Mansell, hozzátéve, hogy egy tréler és a szervezők egyéb autói is a pályán tartózkodtak, amikor még javában folyt a verseny.

Senna küzdelme az elemekkelForrás: AFP/Jerome Delay

Ő maga is a falnak ment és beverte a fejét, de mivel több körrel korábbi sorrendet vettek alapul a végeredményhez, dobogóra állhatott – volna, mivel kórházba kellett szállítani. (2003-ban, Brazíliában ugyanilyen faramuci helyzetben lett harmadik Fernando Alonso.) A versenyzők tiltakoztak a futam újraindítása ellen, így a távot tekintve 14 körös volt minden idők legrövidebb F1-es nagydíja – a jóval hosszabb klasszikus Nürburgringen nagyságrendileg ugyanennyiszer mentek körbe az autók. A kiosztott pontokat felezték a kurtítás miatt, de ez nem számított, Ayrton Senna már világbajnokként érkezett Adelaide-be.