A hosszabb megszakítás előtt Grosjean és a Haas állt az élen 1:30.982-es idővel, őt Albon és Verstappen követte. A rövid zápor utáni órában az idején javító, és a köröket is nagy szorgalommal futó Schumacher a nyolcadik helyet foglalta el 1:32.552-vel, 3 tizeddel lemaradva a hatodik helyen tanyázó Hamiltontól. A hétszeres világbajnok fia ekkorra már megtapasztalhatta, hogy milyen egy mai F1-es autót vezetni, az élmény pedig igazán magával ragadta.
Amikor először a pályára hajtottam, arra gondoltam, »hogy ennek az autónak aztán van ereje«. Jó érzés volt. Olyan nagy a potenciál az autóban a kanyarsebességet, a tapadást és minden mást tekintve, hogy azt nehéz szavakba önteni,
és biztos vagyok benne, hogy jócskán maradt is benne. Az ember egyre később és később fékezhet, az autó pedig ugyanúgy megáll. Őrület volt, de tényleg!”
Az eső nem akart alábbhagyni, és durván 4 órán át megakadályozta a csapatokat abban, hogy érdemi munkát végezzenek.
A GPToday.net értesülései szerint még egy párbeszéd is kezdődött az F1 és a csapatok között arról, hogy esetleg meghosszabbítják a tesztnapot, erre a világítással felszerelt aszfaltcsíkon lett is volna lehetőség, hiszen a naplemente nem gátolja meg a pilótákat a körözésben, végül azonban erre nem került sor. Egyvalamire jó volt az eső, mégpedig arra, hogy az utolsó bő egy órára mindenki begyújtsa a rakétákat, és megpróbálja a lehető legtöbbet behozni a kiesett időből. Előre bejelentetten a McLaren és a Williams változtatott a pilótafelállásán, és beültette Lando Norrist az MCL34-be, valamint Robert Kubicát az FW42, a wokingiakon és a grove-iakon kívül azonban a Haas is cserélt, és már a mai nap végére lehetőséget adott az eredetileg csak holnap vezető Pietro Fittipaldi.