Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke csalódottan fogadta a Bahreini Nagydíj időmérő edzésének végeredményét, miután a címvédő istálló csak a második sort szerezte meg, és egyelőre csak a sötétben tapogatózik lemaradásának okait kutatva.
Azok után, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Mercedes lehengerlő teljesítményt nyújtott kettős győzelmet aratva, bahreini időmérő edzésen Lewis Hamiltonnak a harmadik, Valtteri Bottasnak a negyedik hellyel kellett megelégednie. A csapatfőnököt az időmérőt megelőző három szabadedzésen látottak miatt nem érte meglepetésként az eredmény.
Azt hiszem, az a végeredmény született, amelyet vártunk a szabadedzések után.– kezdte az értékelését Wolff. – Mindenféleképpen csalódást keltő a különbség, meg kell vizsgálnunk, hogy mi okozta [a lemaradást]."

Wolff magabiztos a W10 versenyteljesítményét illetően, ugyanis a pénteki edzések azt mutatták, hogy a Mercedes nagyon közel volt a Ferrarihoz, különösképpen a lágy abronccsal bánt kíméletesen. A csapatfőnök szerint ugyanakkor jó végsebességre lesz szükségük, ha a pályán akarnak előzni.
A hosszú etapokon egészen jól teljesítettünk, de hiányzik az egyenesekben a végsebességünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy ennek az oka a motorerő vagy a légellenállás.
Ez nem jó a versenyre nézve sem, ugyanis gyors autóra van szükség az egyenesekben az előzéshez."
Congrats @Charles_Leclerc on your first @F1 pole That was some lap!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2019. március 30.
See you tomorrow on the track! #BahrainGP#DrivenByEachOtherpic.twitter.com/b3gvABf9xQ
Lewis Hamilton örült annak, hogy az időmérő végére jelentősen tudták csökkenteni a hátrányukat a Ferrarival szemben, Wolffhoz hasonlóan pedig a végsebesség hiányát emelte ki,
képtelen volt megérteni, hogy az olaszok miként voltak képesek az egyenesekben ekkora tempóval menni.
„Hihetetlen végsebessége volt a Ferrarinak, hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, hogy hogyan tudtunk a végére ennyire felzárkózni rájuk. Az egyenesekben óriási volt a tempójuk, ami a legfőbb oka volt a veszteségünknek. Valahogyan hatalmas sebességet találtak az egyenesekben. Az első szektorban két-három tizedmásodpercet veszítünk, ahol valójában csak a végsebesség számít."
A harmadik rajtpozíció ellenére Hamilton nem csügged, és azt is elmondta, hogy a bahreini pálya valahogyan mindig kevésbé feküdt a Mercedes autóinak. „Valahogyan az évek során soha sem passzolt annyira ez a pálya az autónkhoz, de végül egész jó pozícióba kerültünk ma."