Társoldalunk:

A Toro Rosso csapatfőnöke megelégelte a Renault panaszkodását

2019.03.30. 09:04

Amikor nem Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének zrikálását kell hallgatnia, akkor Franz Tost, a Toro Rosso első embere száll bele Cyril Abiteboulba, a Renault sportprogramjának igazgatójába, mondván kissé visszás, hogy gyári csapatot irányítva a kicsikre panaszkodik.

A Renault gyári Forma-1-es csapata amekkora elvárásokkal kezdte a szezont, annyira volt kénytelen lehűteni a kedélyeket az első versenyen, amelyen bár Nico Hülkenberg szinte hibátlan versenyzéssel pontot szerzett, a csapatot számos probléma hátráltatta, és inkább a Toro Rossót is magában foglaló középmezőnnyel, mintsem a topcsapatokkal kellett küzdenie. Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója a szezon előtt tett hangzatos nyilatkozatai mellett időről időre éles kritikával illette a nagycsapatok farvizén megerősődő középcsapatokat, köztük a Toro Rossót is, mondván nem érzi igazságosnak a helyzetet.

A Haas, a Racing Point, a Toro Rosso és az Alfa Romeo mind profitálnak abból, hogy a Ferrarival, a Red Bull-lal és a Mercedesszel együttműködve, egy gyári istálló költségvetésének töredékéből is versenyképes autót képesek előállítani, miközben a Renault, a McLaren és a Williams továbbra is saját erőből igyekszik boldogulni. Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke nem kímélte a franciát a kérdésben megfogalmazott válaszában.

Franz Tost nem kedveskedett, keményen beszólt a Renault-nakForrás: Red Bull Content Pool

A jelenlegi szabályok kimondják, hogy

a túlélőcella, az első ütközési zóna, a bukókeret és a kasztni, beleértve a légbeömlőket és a kipufogót is, azok az elemek, amelyeket minden csapatnak magának kell gyártania ahhoz, hogy konstruktőrként részt vehessen a világbajnoki sorozatban. Ezen felül szabad a vásár.

„A Toro Rossónak a tavalyi szezon nagy részében nem is volt technikai igazgatója, eléggé világos, hogy mi folyik – utalt Abiteboul Melbourne-ben arra, hogy a Red Bull fiókcsapata James Key távozása után sem esett vissza, mert a szoros kapcsolata az anyacsapattal kisegítette.Tehát nincs is szükség technikai igazgatóra ahhoz, hogy az ember egy nagyon versenyképes autót építsen. Számunkra ez probléma."

Franz Tostot a Bahreini Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján szembesítették Abiteboul szavaival, az osztrák szakember pedig nem fogta vissza magát.Ha valaki, aki egy gyári csapatot irányít, arról panaszkodik, hogy a kiscsapatok gyorsabbak, jobbak mint ő, akkor egyszerűen nem végezte el rendesen a házi feladatot. Mi a Toro Rossonál – én csak a Toro Rossóról tudok nyilatkozni – a Red Bull tavalyi váltóját, hátsó felfüggesztését, és az első felfüggesztés egyes elemeit használjuk. A Toro Rosso versenyképességének fő oka a fantasztikus erőforrás, amit a Hondától kapunk. Úgy tűnik, hogy mások nem végeznek ennyire jó munkát, ezért nem kellene panaszkodniuk, el kellene végezniük a munkájukat. Nekünk jó csomagunk van az autóval, a versenyzőkkel és a Hondától érkező fantasztikus motorral, ezért vagyunk versenyképesek."

Tost a Honda emlegetésével is odaszúrt a Renault-nakForrás: Peter Fox/Getty Images

Nemcsak a Renault, hanem a Williams és a McLaren is kritizálja ugyanakkor a jelenlegi helyzetet, Zak Brown például elmondta, hogy szeretnének visszatérni abba az állapotba, amikor mindenki tisztán magának gyártott az erőforráson kívül mindent. Günther Steiner, a sokszor csak „Ferrari-másolatnak" titulált Haas csapatfőnöke úgy van vele, hogy a kritizáló csapatoknak, azaz a Williamsnek és a McLarennek is észre kellene vennie, hogy „mekkora lehetőséget kaptak", valamint szerinte ha visszatérnének a korábbi szabályokhoz, azzal csak rontanának a küzdelem szorosságán. „Jelenleg azok a csapatok, amelyek kapcsolatban állnak nagycsapatokkal, közelebb kerültek az élmezőnyhöz, és ennek így is kell lennie. Ha ehelyett a kétszintes berendezkedés helyett magunkra hagynak minket, akkor mindjárt három szint lenne. A jó gyári csapatok, a rossz gyári csapatok, majd mi. Mit profitálna ebből a sport? Ez a mi alapelvünk.”

Zak Brown egyedül volt a véleményével a pénteki sajtótájékoztatónForrás: Red Bull Content Pool

„Nem szeretnénk senkitől semmit sem elvenni. A jelenlegi szabályokat demokratikus úton alkották meg évekkel ezelőtt azzal a céllal, hogy ez a modell működőképes lehet – folytatta Steiner. – Mi elolvastuk a szabályokat, néhányan mások nem, és most itt tartunk. Szerintem ezzel a modellel igazán jó lenne továbbhaladni. Nem a Red Bull, a Toro Rosso, a Haas, vagy a Ferrari találta ezt ki, hanem adott volt, mi csak kihasználtuk. Ha ők is szeretnének így működni, megtehetik. Ha valaki nem teljesít, az legyen a saját gondja, ne másokat hibáztasson és kisebbítse az érdemeiket."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK