Honda: Nyáron nyerni szeretnénk a Red Bull-lal

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, vasárnap, Max Verstappen, Charles Leclerc, Red Bull, Ferrari
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 17: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 17, 2019 in Melbourne, Australia. (Photo by Quinn Rooney/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YRC6EG291W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A japán gyártó F1-es igazgatója úgy véli, a mostani helyzetükben hajthatnak az első győzelemre, de tisztában van azzal, hogy még mindig fejlődniük kell. A Red Bullnál elégedettek.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj, sőt már a téli tesztek kellemes meglepetése is a Honda-motor szereplése volt, mivel a McLarennel töltött első három szezon során csak estek-keltek, tavaly pedig bevallottan csak ismerkedtek a Red Bull-lal a Toro Rossót felhasználva. Az idén már két istállót ellátva kezdték meg a szezont, és Max Verstappen önerőből feljutott a melbourne-i dobogóra.

„Nagyon fontos év ez nekünk, mert a hibrid korszakban először kezdtünk két csapattal dolgozni – nyilatkozta Jamamoto Maszasi, a Honda F1-es igazgatója az Autosportnak. – Most végre kifejezhetjük, hogyan próbál nyerni a Honda. Reméljük, ezt valóra tudjuk váltani, talán a nyár folyamán. Erre vágyunk. Most esélyünk van a győzelem iránti filozófiánk kinyilvánítására.”

Verstappen erőből megelőzte a Ferrarit az Ausztrál Nagydíjon Forrás: 2019 Getty Images/Quinn Rooney

A jó kezdés ellenére Jamamoto tisztában van azzal, hogy „csak az eredmény számít”, ezért további fejlesztéseket terveznek, mert még nem érzik elég jónak az erőforrásukat. „Az őszinte megérzésünk az, hogy még nem értük el a Ferrari és a Mercedes szintjét az erőforrással. Ennél többre van szükség” – szögezte le, a Toro Rosso kapcsán pedig elárulta, velük a dobogót szeretnék elérni.

A Red Bullnál úgy érzik, a világbajnoki címért zajló csatába is beleszólhatnak, és terven felüli motorcseréktől sem riadnak vissza a gyorsulás érdekében.

„Nem aggaszt minket, ha extra erőforrást kell beszerelni – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Racefansnek. – A teljesítmény a lényeges számunkra. Bizonyos pályákon a motorbüntetés ellensúlyozható, de szerintem a legfőbb célunk az, hogy tovább csökkentsük a különbséget a Mercedes és a Ferrari mögött, már túl régóta uralkodnak.”

A győzelemre hajtanának Forrás: 2019 Getty Images/Robert Cianflone

A Red Bullnak az idén is Monaco, valamint a Hungaroring adja majd a legjobb esélyeket a győzelemre, de a riválisok hibáit kihasználva tavaly a Renault-motorral is labdába tudtak rúgni olyan helyszíneken, amelyek alapvetően nem kedveztek nekik. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kijelentette, náluk versenyez a legjobb fiatal tehetség, jó autójuk van, az erőforrásuk pedig megbízható és erős.

– vágott vissza a La Gazzetta dello Sport hasábjain. – Például a japánok profizmusának köszönhetően tudtunk problémamentesen karosszériát cserélni Verstappennek Ausztráliában. Manapság a Hondával arról beszélgetünk, hogyan tervezzük a lehető legjobb autót, korábban meg várnunk kellett a motorra, és ahhoz alkalmazkodni.”

Ron Dennis hibája volt?

Egyre többször felmerül a kérdés, hogy miért működik úgy a Honda erőforrás a Red Bullnál, ahogy a McLarennél sohasem tudott. Eric Boullier, a wokingiak korábbi versenyigazgatója szerint az első pillanattól fogva látszott, hogy a japán gyártónak időre van szüksége, és mindig is tudták, hogy elsiették a Honda visszatérését.

Az újkori McLaren-Honda együttműködés senkinek sem érte meg Forrás: Steven Tee/McLaren

„Amikor visszatértem Japánból a Hondával folytatott első tárgyalásaimról, mondtam Ron Dennisnek, hogy egyáltalán nincsenek felkészülve, és elég nagy szenvedés lesz ez. A szerződés viszont már alá volt írva, és mindkét fél lelkes volt az újrakezdés kapcsán. A valóságban azonban semmi sem állt készen. Az új erőforrás nagyon költséges és műszakilag összetett volt” – magyarázta a francia az Auto Hebdónak.

– emlékeztetett Boullier, aki 2014 elején érkezett a McLarenhez, akkor még a németek erőforrásait használták, ügyfélként. – A mi szemszögünkből a Hondával való együttműködés időzítése nem is lehetett volna rosszabb. Ron viszont nem látta át teljesen a problémák léptékét. Talán a korábbi sikerei a Hondával elhomályosították az ítélőképességét. Kellett volna adnunk a Hondának 3-4 évet a fejlesztésre.”