A Ferrari csapatfőnöke először beszélt a tavalyi konfliktusokról

Forma-1, teszt, Barcelona, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Mattia Binotto, Italian team principal of Italian team Scuderia Ferrari Mission Winnow walk and watch a job of his driver during Barcelona winter test in Catalunya Circuit in Montmelo, Spain, on February 19, 2019. (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Nehéz évet tudhat maga mögött a Ferrari, elnök-vezérigazgatójának halála után belső konfliktusok tépázták meg a csapatot, amelyek végén távozott Maurizio Arrivabene a csapatfőnöki posztról. Utódja, a technikai igazgatóként kinevezett Mattia Binotto most először nyilatkozott a problémás időszakról.

Mattia Binotto, a Ferrari év elején kinevezett csapatfőnöke először beszélt nyilvánosan a közte és a korábbi csapatfőnök Maurizio Arrivabene közti konfliktusról, valamint azt is beismerte, hogy más csapatok el akarták csábítani a Scuderiától. A szemüveges svájci nem tartja magát különösebben jó mérnöknek, sokkal inkább azzal igyekszik a csúcsra juttatni a maranellóiakat, hogy mindenkinek segít abban, hogy a legjobb lehessen.

Binotto már nem érezte jól magát a csapatban Forrás: NurPhoto/Andrea Diodato

A tavalyi szezon, még ha az eredmények tekintetében nem is volt különösebben tragikus a Ferrari utóbbi tíz szezonját nézve, a pályán kívül zajló események miatt mégis más megvilágításba helyezte a Mercedestől elszenvedett újabb vereséget. Sergio Marchionne korábbi elnök-vezérigazgató nyáron bekövetkezett halála után a fejetlenség lett úrrá a csapaton, amely a fejlesztésekkel is zsákutcába tévedt, mindemellett pedig a csapatfőnök és a technikai igazgató között is nézeteltérés támadt. Ennek akár az is lehetett volna a vége, hogy az eddigi teljes F1-es karrierjét vörösben töltő Binotto otthagyja az istállót.

– nyilatkozta a svájci a Corriere della Serának. – Nem olyan nehézség volt ez, amit egyedül én éltem át, mert ha a technikai igazgató nem a legjobbját nyújtja, annak kihatása van azokra, akiket irányít.”

Az olasz lapok már tavaly ősszel is arról cikkeztek, hogy Arrivabene és Binotto között annyira megromlott a viszony, hogy már nem is beszélnek, utóbbi szerint azonban ennél azért árnyaltabb volt a helyzet.

„A személyes kapcsolatunk mindig is jó volt, soha nem vitatkoztunk. A nehézségek a csapat jövője, annak és a versenyhétvégének a menedzselése körül adódtak. Más volt a nézőpontunk. Ugyanakkor mindig mindenkitől tanultam, még Mauriziótól is, amit köszönök neki.”

A pályán kívül nem voltak rosszban Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hz

Csapaton belül azt viszont nem sokan köszönték volna meg a Ferrari vezetésének, ha a még Sergio Marchionne által technikai igazgatóvá kinevezett, az istállót az utóbbi években technikai téren a Mercedesszel egy szintre, sokszor még magasabbra is emelő Binotto a nézeteltérések miatt úgy dönt, hogy másik csapathoz szegődik.

Azt is csak a szóbeszédből tudhattuk eddig, hogy több istálló is érdeklődött iránta, most azonban beismerte, ez valóban így volt.

„Igen, igaz, hogy más csapatok is megkerestek, mert a tapasztalatom értékes a Forma-1-ben – mondta, nevekbe azonban nem akart belemenni. – Gyerekkorom óta Ferrari-rajongó vagyok, soha nem gondoltam a Ferrarin kívül más csapatra.”

Sokan még most is kivitelezhetetlen feladatnak tartják, hogy Binotto egyszerre dolgozzon technikai igazgatóként és csapatfőnökként is, mondván mindkét munkakör teljes embert kíván. Noha elismerte, hogy valóban nem sétagalopp a jelenlegi élete, a Ferrari Marchionne által kialakított horizontális csapatstruktúrájával magyarázta meg, hogy miért lehet mégis egyszerre a két pozíciót betölteni. „Binotto egy rossz mérnök (nevet).

Hogy ez technikai vagy politikai dolgokra vonatkozik, az már nem sokat számít, a fontos, hogy valaki hogy szervez meg egy csapatot. Mindennél jobban olyan embernek tarom magam, aki segíthet másoknak jobban végezni a munkájukat.”

A Ferrari idei versenygépe a csapatfőnök szerint nem Binotto autója, mindenki ugyanolyan mértékben kivette a részét a létrehozásából Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

Binotto korábbi, technikai igazgatóvá történő kinevezése is sokakat meglepett, Marchionne ugyanis egy olyan embert helyezett ebbe a pozícióba, aki korábban még egyetlen Forma-1-es autót sem tervezett. „Szerintem szakítani akart a hagyományokkal, nemcsak a Ferrarinál, hanem a Forma-1-ben is.

Nem Binotto autójáról beszélünk, hanem mindenkiéről, a mérnökéről, a versenyzőjéről, stb. Az alkalmazottak főszereplőkké váltak.”

Ilyen lesz az SF90 melbourne-i gúnyája

Louis Camilleri, a Ferrari ügyvezető igazgatója korábban belengette, hogy a Ferrari meglepetéssel készül az Ausztrál Nagydíjra, miután a Philip Morris Mission Winnow-kampánya ellen folyó ausztráliai vizsgálat miatt eltekint attól, hogy a dohánycég logóival az autóján vegyen részt a szezonnyitón. Most kiderült az is, hogy mi az emlegetett meglepetés (ha ezt annak lehet nevezni), a vörösök a Ferrari alapításának 90. évfordulójára fognak emlékezni egy erre a célra készített logóval.

Így fog kinézni a Ferrari melbourne-i festése Forrás: Ferrari

„Az Ausztrál Nagydíj hétvégéje alatt az SF90 festésén, a versenyzők overallján, valamint a csapat néhány felszerelésén a Scuderia 90 évének ünneplésére készített logó lesz látható.

– áll a csapat közleményében.

Az új logó a motorborításon, az orrkúpon, valamint az első és hátsó szárnyon jelenik meg, nem mindenhol váltotta fel azonban a Mission Winnow-logót, egyes helyeken egyszerűen csak eltüntették azt, így a Ferrari az első versenyen valamivel vörösebb lesz, mint általában. Várhatóan a második futamtól a Scuderia visszatér az eredeti idei festéséhez.