Kínára szánt fejlesztéseket is bevet a Red Bull az idénynyitón

Forma-1, teszt, Barcelona, 6. nap, Max Verstappen, Red Bull Racing
Red Bull Racing's Belgian driver Max Verstappen takes part in the tests for the new Formula One Grand Prix season at the Circuit de Catalunya in Montmelo in the outskirts of Barcelona on February 27, 2019. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
Adrian Newey nyomására a Red Bull eredetileg Kínára szánt fejlesztéseket is elvitt Ausztráliába. Helmut Marko szerint önerőből is képesek futamokat nyerni.

Nagy reményekkel készül a Red Bull az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, mivel Helmut Marko szerint a „teljesen motivált” technikai igazgatójuk, Adrian Newey átnyomta a gyáron, hogy elkészüljenek eredetileg Kínára szánt fejlesztések, amelyek így már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is bevethetők lesznek.

A Red Bull menedzsmentjét tavaly sokan bolondnak tartották, mert leszerződtek az akkor még bukdácsoló Hondával, de Marko kijelentette, az idei RB15-ös a legjobb autó, amit valaha készítettek, és ehhez az erőforrásra is szükség volt. A csapat az elmúlt 12 év során a Renault motorjait használta, az összes győzelmüket a francia gyártóval érték el.

Még gyorsabb lehet a Red Bull-Honda Forrás: AFP/Lluis Gene

„Az optimizmusunk nem megalapozatlan. Úgy látom, egy versenytáv alatt a Ferrari mögött, de a Mercedes előtt vagyunk – jelentette ki a Servus TV-n. – Az RB15 kétségtelenül a legjobb és legdrágább autó a Red Bull Racing történetében, ha a hatékonyságot és az alkatrészek technikai tökéletességét vesszük alapul. Minden munkatársunk meggyőződéssel dolgozott rajta.

A Honda eredetileg a McLaren partnereként tért vissza az F1-be, de három szezon alatt semmire sem jutottak egymással. A wokingiak korábbi csapatfőnöke, Ron Dennis kizárta, hogy a japán gyártó más csapatnak is szállítson motort, amikor viszont Dennis utódai eltanácsolták a Hondát, a Toro Rossón keresztül a Red Bull lecsapott a lehetőségre.

Győzelmekre hajtanak Forrás: Dan Istitene/Getty Images

A japán erőforrás tavaly még gondokkal küzdött, ez meglátszott a Toro Rosso teljesítményén is, de eddig mindkét fél türelmesnek bizonyult, és a Red Bull elégedett volt az előrelépésekkel, ez tette lehetővé, hogy kiadják a Renault útját. Marko szerint közösen akár nagy célokat is kitűzhetnek.

„Sok negatív hangot hallottunk arról, hogy a Honda nem tud majd [egy rendes motort] összehozni, de még sohasem voltak ennyire hibamentes tesztnapjaink – jelentette ki. – Ha több lóerővel gazdálkodhatunk, logikus, hogy várakozásokkal tekinthetünk az idei év elébe. Tavaly négy győzelmet értünk el, az idén öt valószerű, remélem, még több is!”