Az ág is húzza a Williamst, át kell építeni az autójukat

Forma-1, George Russell, Williams Racing, Barcelona teszt 3. nap
George Russell (GBR) Williams Racing FW42. Formula One Testing, Day 3, Wednesday 20th February 2019. Barcelona, Spain.
Vágólapra másolva!
Módosításokat vár az FIA a Williamstől, mivel kétségek merültek fel afelől, hogy az FW42-es megfelel-e az idei szabályoknak. Technikai igazgató nélkül kell megoldaniuk a problémát.

Az Autosport értesülései szerint az FIA nem volt megelégedve a Williams új autója, az FW42-es néhány alkatrészével, köztük az első felfüggesztéssel és a visszapillantó tükrökkel.

A technikai szabályzat alapján a Forma-1-es autók első felfüggesztése maximálisan hat elemből állhat: két alsó és két felső kereszthimbából, a tolórúdból és a kormánytengelyből. A Williams az új autóján egy hetedik felfüggesztéselemet is bevezetett, amely az alsó lengőkarokkal fut egy magasságban. Ezt a csapatnak az első versenyhétvégére el kell távolítania.

A tükör és a futómű problémás Forrás: Williams Racing

Az első felfüggesztés egy további részét is vizsgálta az FIA. A felső lengőkarok egy felfelé ívelő elemen helyezkednek el, ezáltal csatlakoznak közvetetten a kerékhez. Ezt a megoldást a Mercedes tavalyi innovatív kialakítása inspirálta, amely lehetővé teszi az lengőkarok magasabban történő pozícionálását.

A vizsgálatok után a csapat fellélegezhetett, ugyanis ezt a kialakítást szabályosnak ítélte az FIA technikai részlege.

Az FW42 visszapillantó tükrei is felkeltették az FIA figyelmét. Ezek egy hosszú, ívelt karra voltak rögzítve, amelyet szintén szabálytalannak minősítettek, így a grove-i bázisú csapatnak módosítania kell ezeket is Ausztráliára.

Nem indul könnyen a szezonjuk

A Forma-1 harmadik legsikeresebb csapatát, a Williamst hetek óta problémák és kudarcok sújtják. A brit istálló lekéste a téli tesztek kezdetét, mivel nem készült el időben az új autójával. Két és fél nap kényszerpihenő után George Russell és Robert Kubica végre kigurulhatott a pályára, de több alkatrész hiányában csak az autó egy átmeneti verziójával körözhettek.

Noha az FW42 viszonylag megbízhatóan futott, a tesztek legutolsó napján Kubicának hamarabb be kellett fejeznie a munkát, ugyanis néhány kopóalkatrészt nem tudott kicserélni a csapat, ami értelmetlenné tette a pályán való munkát.

A versenyistálló – amely összesen 114 futamgyőzelmet szerzett eddig – szerdán megerősítette, hogy technikai igazgatójuk, Paddy Lowe személyes okokból pihenőre vonul.

A brit hosszútávú jövőjével kapcsolatban a Williams nem közölt további információkat. Lowe 2017 elején csatlakozott az alakulathoz, miután elhagyta korábbi csapatát, a sikert sikerre halmozó Mercedest. Azóta nem világos, hogy ki irányítja a csapat technikai stábját.