Start of the race. VETTEL Sebastian (ger), Scuderia Ferrari SF71H, HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, action during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from April 26 to 29 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az eseménydús, sokszor a szezon egyik legjobb futamát hozó Azerbajdzsáni Nagydíj eredeti szerződésének lejárta előtt egy évvel további három éves kontraktust írt alá a Forma-1-gyel.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj lett az első az idén, amely meghosszabbította szerződését az F1-gyel. A versenynaptárba 2016-ban még Európa Nagydíjként bekerülő helyszín azóta rendre az év egyik legjobb versenyét szolgáltatja, ezt a jó szokását pedig legalább 2023-ig megtarthatja, a Liberty Mediával meghosszabbított kontraktus értelmében ugyanis legalább eddig a száguldó cirkusz része marad. Eközben az 21-ből 16 versenyrendezőt tömörítő FOPA tovább ráncigálja Chase Carey bajszát.
A bakui pálya szerződése eredetileg 2020 végén járt volna le, a szezon általában egyik legkiszámíthatatlanabb futamát produkáló aszfaltcsík szerelmeseinek azonban nem kellett addig izgulniuk,
a Formula One Management-tel eredetileg öt évre szóló szerződést ugyanis most három évvel meghosszabbították, így 2023-ig biztosan lesz futam a szélvészgyors utcai pályán.
„Elégedettek vagyunk, hogy megújítottuk ezt a szerződést, ami miatt az Azerbajdzsáni Nagydíj a következő években is ott lesz a versenynaptárban” – mondta Chase Carey egy Bakuban rendezett konferencián, amelyen aláírták a szerződéshosszabbítást.
Rövid idő alatt ez a verseny a szezon egyik legkedveltebb helyszíne lett, amely mindig szoros csatákat és látványos futamokat hoz.
Az Azerbajdzsáni Köztársaság kiváló fogadtatást biztosít mindenkinek a Forma-1-ben, Baku gyönyörű városa pedig elképesztő hátteret ad a világ legnagyszerűbb motorsport-eseményének."
A bakui verseny az egyetlen olyan futam volt az elmúlt két évben, amelyen a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzőin kívül más csapat pilótája is dobogóra állhatott,
Sergio Pérez tavaly a harmadik lett a Force Indiával, egy évvel előtte pedig Lance Strollnak jött össze a dobogó a Williamsszel.
Az azeri szervezők azért is örülhetnek az új szerződésnek, mert jelenleg
négy olyan helyszín (Silverstone, Monza, Hockenheim és Barcelona) is szerepel a versenynaptárban, amelynek nemhogy 2020 utánra, de már jövőre sincs szerződése.
„Igazán büszke nap ez számunkra. Az elmúlt pár évben a bakui emberek egy álma vált valóra, ahogy a versenyünk egy egyszerű ötletből az F1-es történelem egyik legdrámaibb és legizgalmasabb helyszíne lett.
Már most otthont adtunk a sport néhány ikonikus pillanatának
– mondta Azad Rahimov, az Azerbajdzsáni Köztársaság ifjúsági és sportminisztere. – Ez a szerződés lehetővé teszi, hogy maximalizáljuk a bevételeinket a szurkolók megnövekedett bevonásával, és egy vadonatúj szponzori megközelítéssel, amellyel összeköthetjük a helyi és regionális üzleteinket az F1 globális platformjával. Ezekkel az izgalmas lehetőségekkel soha nem volt kérdés a szerződésünk meghosszabbítása, el vagyunk ragadtatva, hogy még legalább öt évig ebben a gyönyörű sportban maradunk."
Az idei Azerbajdzsáni Nagydíjat április 28-án rendezik.
Tovább tart a Liberty és a FOPA harca
Nemrég a 16 futam rendezőjét tömörítő Forma-1-es Promóterek Szövetsége (FOPA) élesen kritizálta a Liberty Mediát, mondván nem jó irányba halad velük a Forma-1. Mint általában, ez a vita is a pénzről szól, a promóterek sokallják a rendezési díjat, valamint szúrja a szemüket, hogy a leendő Miami Nagydíj komoly engedményeket kapott ezen a téren. A FOPA tagjai a Pitpass.com értesülései szerint most azt a módszert találták ki a költségeik csökkentésére, hogy közös biztosítást kötöttek a versenyükre összesen 1,6 milliárd font értékben.
Az F1-nek megvan a saját maga éves biztosítása az összes versenyre, emellett azonban kötelezi a promótereket is biztosítás megkötésére személyi sérülés, vagy anyagi kár esetére a versenyhétvége alatt, illetve a pálya előkészítési és bontási munkálatainak idejére. Ezt a biztosítást eddig minden nagydíj külön kötötte meg, ami így egy vagyonba került, a FOPA-ban tömörülő promóterek azonban előálltak az ötlettel, hogy ha lényegében ugyanazt a biztosítást egyszerre kötik meg, azzal jelentős összeget spórolhatnak.