Már csak pár napot kell várni, hogy megkapjuk az első ízelítőt a 2019-es Forma-1-es szezonból, a Haas ugyanis csütörtökön leplezi le várhatóan fekete-aranyban pompázó idei festését.
Továbbra is három olyan csapat maradt a Forma-1 mezőnyében, amely nem ismertette idei autóbemutatójának időpontját, noha a Haas bejelentésével valamivel közelebb kerültünk a teljes 2019-es mezőny ismeretéhez. Azért csak valamivel, mert az amerikai istálló ezen a héten csütörtökön fedi fel idei versenygépének festését, amely a Rich Energy érkeztével teljesen más lehet, mint eddig, új autójának prezentációjáról azonban továbbra sem közölt semmit. A Haas mellett a Red Bull és a Williams idei bemutatója sem ismert még.
@rich_energy @HaasF1Team #F1 #haasf1 #richenergy #speed #Motorsport pic.twitter.com/WcVzHnJU7G
— Rich Energy (@rich_energy) 2019. február 3.
Fennállásának első három évében a Haasnak nem volt főszponzora, inkább saját magát reklámozta autóin, mostanra azonban Gene Haas csapattulajdonos úgy gondolta, hogy már ismertté vált az egyébként CNC-gépeket gyártó cége, így tavaly megállapodást kötött a korábban a Force India megvásárlásával is szóba hozott Rich Energyvel.
Az energiaital-gyártó cég designját és a Haas idei festésének bemutatójáról szóló bejelentését elnézve, a csapat nagy valószínűség szerint fekete-arany színekben fog pompázni az idén.
Ezzel a színkombinációval a Lotus ért el komoly sikereket a múltban, majd az istálló névleges újjáélesztésével Kimi Räikkönen és Romain Grosjean versenyzett ilyen színekben 2012-től. A Haas új autójának bemutatójáról a csapat nem közölt információkat, az új festést tehát minden bozonnyal a tavalyi konstrukción leplezi le. Az istálló a tavalyi szezonban fennállásának legjobb eredményét érte el a konstruktőri ötödik hellyel, az idén pedig eggyel előbbre szeretne lépni.

„A célunk a negyedik hely kell legyen 2019-re. Természetesen sok csapatnak ugyanez a célja, de szerintem mi elérhetjük azt” – nyilatkozta Günther Steiner csapatfőnök a dán BT-nek. A mérnököktől érkező számok mindenesetre biztatóak, ugyanakkor nem tudom, hogy az ellenfelek mit csinálnak. Nehéz összehasonlításokat végezni az előző szezonnal, mert sokat változtak a technikai szabályok."
Steiner a Racer.comnak azt is kifejtette, hogy a 2021-től várható költségsapka miatt a következő két évben nem akarnak nagy változásokat eszközölni a csapat méretében, amely a Ferrarival együttműködve kisebb létszámmal üzemel, mint a többiek.
Ennek ellenére az idei szezonra bővültek.
„15 új alkalmazottunk van, azonban nem szabad elfelejteni, hogy nagyon szorosan együtt dolgozunk a külső beszállítóinkkal. Számunkra ez a helyes út, a modellünk szerintem iskolapélda lehet – mondta a csapatfőnök. – Éppen ezért például a Toro Rosso is sokkal szorosabban fog együtt dolgozni a Red Bull-lal a jövőben, mint eddig."