Vágólapra másolva!
Günther Steiner csak akkor akar az F1-ben dolgozni, ha később egyre nagyobb célokért küzdhet. Változást remél, de bennfentesek szerint késhet a sportág reformja.

Nagy hullámokat vert a Haas-csapat, amikor 2016-ban megjelentek az F1-ben, és rögtön pontokat szereztek egy olyan autóval, ami bevallottan nem kifejezetten saját fejlesztés, hanem a lehető legtöbb alkatrészét külső beszállítóktól, leginkább a Ferraritól vásárolják. A megoldás szabályos, és költséghatékony alternatíva a drágább, és nem is feltétlenül kifizetődő, önálló fejlesztés mellett.

A Haas tavaly már a konstruktőri világbajnokság 4. helyére is esélyes volt, végül azt a gyári Renault istálló szerezte meg. Ez önmagában így is hatalmas siker, hiszen a Haas a legkisebb csapat az F1-ben, de Günther Steiner csapatfőnök szerint valaminek változnia kell az F1-ben, mert ő nem akar már sokáig részt venni a sportágban, ha nincs esélye a fejlődésre.

Steiner dobogóra vinné a Haast, de ehhez szabályváltozás kell Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Szerintem még két évig jó így, addig fenntartható – mondta az Autosportnak. – Hosszabb távon viszont unalmas lesz. Ha egy adott ponton nem változnak a dolgok, akkor nem lesz értelme itt maradni. Ez az üzlet nem működhet úgy, ha az ember nem érezheti az élményt, amit a dobogóért és a győzelemért zajló csata ad. Bizonyos idő után nem éri meg itt maradni.”

Steiner ettől függetlenül optimista, szerinte három év múlva már nagyon más lesz a Forma-1, és őt magát ez is érdekli a sportágban. „Ez nem olyan, mintha 20 évig ugyanazt csinálnánk, valami mindig megváltozik” – vélte. Ebben a helyzetben rossz hír lehet a számára, hogy a RaceFans értesülése szerint elmarad a szerdára tervezett F1-es bizottsági ülés, ahol a 2021-es szabályváltozásokról tárgyaltak volna.

Nagyon eltérő módszerekkel és költségvetésekkel versenyeznek a csapatok az F1-ben Forrás: DPPI/Florent Gooden

Több istálló is sürgeti, hogy szülessenek döntések a 2021-es szabályokról, valamint a sportág gazdasági oldalát befolyásoló egyezményekről, köztük a költségplafon bevezetéséről, de egy névtelenségbe burkolódzó informátor szerint már „több, mint szoros” a menetrend, ha két év múlva valóban megújítanák az F1-et. A bennfentes szerint a Liberty Media és az FIA képviselői

„Miért reptetnének ide embereket a világ különböző pontjairól a semmiért? Az egész egy nagy káosz, nem látom, hogyan lehetne ezt időben lezárni. Talán arra kényszerülünk, hogy módosítsuk a határidőt” – morfondírozott az informátor. Dieter Rencken, a portál tudósítója a helyzetet az egyre inkább eszkalálódó brexithez hasonlította.