Társoldalunk:
Hírlevél

Az idén nem épít teljesen új F1-es motort a Honda

2019.01.11. 09:01

A japán gyártó nem látja szükségesnek, hogy gyökeresen változtassanak a 2017 óta követett koncepción, találnak még kiaknázatlan lehetőségeket az erőforrásukban.

Új korszakot kezd az F1-ben a Honda a 2019-es szezontól, mivel egy igazi élcsapat, a Red Bull beszállítójaként folytatják a márka pályafutását, ami a 2015-ös visszatérésük óta komoly csorbát szenvedett el. A japán gyártó eleinte a McLaren partnereként tört világbajnoki címre, ebből azonban még pontszerzés is csak alig jött össze, műszaki hibából viszont annál több volt.

A McLaren a 2017-es szezon végén ejtette a Hondát, a Toro Rossóhoz kerültek a japán erőforrások, és a két cég közös eredményei a Red Bullt is meggyőzték arról, hogy érdemes lecserélni a Renault motorjait. Az idei szezon vízválasztó lehet, a Honda viszont a korábbiaknál biztosabb alapra építkezhet, mivel a 2017-ben bevetett erőforrás-koncepciójukon az idén sem kell jelentősen változtatni.

Új autóban is dobog majd a régi-új szívForrás: Motorsport Images/Andy Hone

„Az erőforrás jelenlegi kivitelét át tudjuk hozni – idézte az Autosport Tanabe Tojoharut, a Honda F1-es technikai igazgatóját. – Már 2018-ban is ezt a koncepciót használtuk, aztán javítottunk a megbízhatóságán és a teljesítményén. Pillanatnyilag úgy gondoljuk, hogy ez megfelelő, arra készülünk, hogy ezt használjuk a továbbiakban, és próbáljuk fejleszteni.”

A szaklap úgy tudja, a felmerült pletykákkal ellentétben a Honda nem küzd friss megbízhatósági problémákkal, és további teljesítménynövelésben reménykednek még a tesztelés előtt.  

Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója azt a napokban elárulta, hogy meg sem próbálják a szabályoknak megfelelően három motorral teljesíteni a szezont, inkább vállalják, hogy két esetben rajtbüntetést kapnak, és öt erőforrással, de megnövelt teljesítménnyel állnak ki a Mercedes és a Ferrari ellen.

A Red Bull és a Honda kapcsolatában kedvező, hogy az anyaistálló már rendelkezik adatokkal az erőforrásról, hiszen azt tavaly lényegében a Toro Rossóban tesztelték. Tanabe is elárulta, hogy a Honda számára is jól jön a két istálló közti kommunikáció, mert elég feladatot ad az új autóba való beépítés is az erőforrás terén, ez is indokolja a koncepció megtartását.  

Új csapattal dolgozunk, [számunkra] új az autó formaterve is, egy kicsit könnyebb a meglévő koncepciót áthozni, mert a részletek az autóba történő installációban rejlenek 

– vélte. – A Toro Rosso és a Red Bull kommunikál egymással, ez a Red Bull oldalán egyszerűsítést hoz, mert a Toro Rosso ismeri az erőforrást, így egyeztetni tudnak a problémákról vagy a karosszériát érintő ügyekről, aztán velünk is meg tudják ezt vitatni. Ha egy teljesen új, alaposan frissített tervvel állnánk elő, az sokkal több munkát igényelne.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK