Helmut Marko kijelentette, a csapatnál arra számítanak, hogy csak rajtbüntetésekkel tudják majd teljesíteni az idei szezont, de így is lelkesek a Honda fejlesztései láttán.
Nagy változás mellett döntött a Red Bull menedzsmentje, hiszen 12 évnyi együttműködés után az autóikat nem a Renault, hanem a Honda erőforrásai hajtják majd. Ez számos téren technikai és gazdasági előnyt jelent nekik, hiszen várhatóan rengeteg alkatrészt megosztanak majd a Toro Rossóval, de elsősorban azt várják, hogy az együttműködés révén ismét igazi élcsapattá válnak.
A Red Bull 2010 és 2013 vége között zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri világbajnokságot nyert a Renault-val, még a V8-as motorok korában, az új turbókorszak 2014-es kezdete óta azonban csak néhány futamgyőzelemre futotta, tartósan nem tudtak a Mercedes, és általában a Ferrari kihívói sem lenni.

A Hondától most azt várják, hogy végre igazi, gyári támogatást élveznek majd, és a Renault-nál erősebb motorral küzdhetnek majd az ellenfeleikkel. A franciák motorja az időmérőn körülbelül 80, a futamon 40 lóerővel gyengébb a riválisoknál, a Honda tavalyi utolsó változata állítólag már csak 30 lóerővel marad el, és az időmérőre extra teljesítménynövelést is ígértek.
A nagy léptékű fejlesztésnek azonban ára van a Honda eddig sem példás megbízhatósága terén.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója az Auto Motor und Sportnak kijelentette, az idei évben a világbajnoki címre hajtanak, de elismerte, hogy a megbízhatósági hiányosságok miatt az idén is rajtbüntetésekkel kell számolniuk.

„Öt motor bevetésére számítunk a szezon során – mondta Marko. – Ha valaki okosan használja a motorokat, a büntetés csak apró károkat okoz. A teljesítmény fontosabb” – szögezte le a veterán osztrák szakember.
Az F1-ben az idén is lényegében három erőforrást lehet büntetlenül felhasználni,
az első alkatrészcserék alkalmával az adott autó szinte biztosan a rajtrács végére kerül, később csak egyes részegységek cseréjével csökkenthető a hátra sorolás mértéke. Ez bizonyos pályákon súlyos hátrányt okoz, de akadnak helyszínek (például Spa), ahol jól lehet előzni, ezért a tervezhető rajtbüntetéseket a csapatok sokszor például a Belga Nagydíjra időzítik.