Vettelnek egyáltalán nem tetszik a Formula E

Formula E, Rijád, Szaúd-Arábia
RIYADH STREET CIRCUIT, SAUDI ARABIA - DECEMBER 15: Robin Frijns (NLD), Envision Virgin Racing, Audi e-tron FE05 leads Maximilian Günther (DEU), Dragon Racing, Penske EV-3 and Oliver Turvey (GBR), NIO Formula E Team, NIO Sport 004 during the Ad Diriyah E-prix at Riyadh Street Circuit on December 15, 2018 in Riyadh Street Circuit, Saudi Arabia. (Photo by Joe Portlock / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel a Formula E új szezonjának kapcsán kifejtette, szerinte nem az elektromos meghajtás a jó irány az autóiparban, az ötödik idényét kezdő sorozatot lassúnak tartja.

December 15-én megrendezték a Formula E ötödik szezonjának első versenyét, amely egyben a második generációs (Gen2) FE-autók első futamát is jelentette. Az új autók gyorsabbak elődeiknél, és tovább is bírják, az idei szezontól már nem kell lecserélniük őket menet közben a versenyzőknek, a sorozat pedig egyre több nagy autógyártót és korábbi Forma-1-es versenyzőket is elcsábított, Sebastian Vettel tetszését azonban egyáltalán nem nyerte el, sőt, szerinte nem is az elektromos hajtás jelenti a jövőt.

Hiába a gyorsabb autók, Vettelnek nem tetszik a Formula E Forrás: Joe Portlock / LAT Images

Felipe Massa, Stoffel Vandoorne, Nelson Piquet Jr., Lucas di Grassi, Sébastien Buemi, Jean-Éric Vergne, André Lotterer, Jérome d'Ambrosio, Pascal Wehrlein. Ők azok a korábbi F1-es pilóták, akik a Formula E aktuális szezonjában részt vesznek, mellettük gyártóként a BMW, az Audi, a Jaguar és a Nissan, a következő szezontól pedig már a Mercedes is ott lesz.

Mindezek ellenére a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel nincs elragadtatva a Formula E-től, szerinte az egész elektromos meghajtás a rossz irányt képviseli.

„Eljön az idő, amikor többé már nem építenek majd olyan autókat, amelyekkel felnőttünk – mondta Vettel az Auto Motor und Sportnak. – Ezt el kell fogadni, ugyanakkor nem gondolom, hogy az elektromos autók fogják megoldani a világ összes problémáját. Az én szemszögemből ez rossz technológia, túl drága, és egyáltalán nem olyan tiszta, mint ahogy mondják, gondoljanak csak az akkumulátorokra."

Vettel az FE-ben versenyző kollégáit is bemártotta egy kicsit Forrás: Sputnik/Alexei Danichev

Vettelnek nem csak magával az elektromos meghajtással van baja, maga a sorozat sem tetszik neki, ahogy szerinte több, abban versenyző pilótának sem. „Számomra nem ez a jövő” – mondta már a svájci Blicknek.

Az autók nem túl gyorsak, és sok pilóta, aki ott vezet, azt mondta nekem, hogy a vezetésük sem különösebben izgalmas."

A Mercedes nem tudja, mi lesz a Formula E-ből

Eredetileg úgy volt, hogy a Mercedes már a mostani szezontól részt vesz az FE küzdelmeiben, miután 2018 végén kivonult a német túraautó-bajnokságból (DTM), később azonban úgy döntött, hogy az alaposabb felkészülés érdekében csak 2019 végén száll be. A jövőre a márka gyári csapatává váló, DTM-ről váltó HWA Racelab azonban már most ott van a mezőnyben Stoffel Vandoorne-nal és Gary Paffettel. Toto Wolff a Mercedes beszállása ellenére továbbra is a Forma-1-et tekinti a gyártó fő projektjének, mivel a Formula E-ről továbbra sem tudja, hogy mennyire lesz sikeres a jövőben.

Stoffel Vandoorne a Formula E mellett a Mercedes F1-es szimulátorában is rendszeres vendég lesz Forrás: Joe Portlock / LAT Images

„Az idők és az autóipar is változnak, és egyre elektromosabbá válnak. Amit Alejandro Agag tett a Formula E-vel, hogy mennyire népszerű lett, az sok autógyártó játszóterévé tette – nyilatkozta az FIA év végi díjátadóján. – Mi úgy érezzük, hogy a Forma-1 tökéletes nekünk, mert globális sportág és a motorsport csúcsa, eközben viszont

Azonban szeretjük azt, ami ma, izgatottak és kíváncsiak vagyunk a csatlakozás miatt, meglátjuk, hogy sikeresek lehetünk-e vagy sem."