Általános probléma a Forma-1-ben, hogy kevés a valódi küzdelem, a csapatok meghatározzák az optimális taktikát, a versenyzők elsődleges feladata pedig annak betartásra. Hányszor láthattunk olyat, hogy egy pilóta szándékosan nem is küzd a pozíciója megvédéséért, mert különben felborítaná az ideális stratégiát? A motorral, gumikkal és egyéb alkatrészekkel való spórolás mindig is része volt az autósportnak, a 2018-as szezon második felére azonban sokak szerint túlzott méreteket öltött. Több pilóta úgy érezte, hogy sokszor csak poroszkál a pályán, annyira vissza kell vennie, hogy megóvja az abroncsait.
A Pirelli meghallgatta a csapatok és versenyzők aggodalmát, és eszerint módosított a keverékeken, mindez azonban önmagában még nem lesz elég, sok múlik a döntésen, hogy az egyes futamokra mely keverékeket bocsátja a csapatok rendelkezésére.
„Be akarom vonni a versenyzőket és a csapatokat a választásba, mert nem világos, hogy mit kell tennünk a következő évre, amennyiben konzervatívabbnak kell lennünk – mondta Isola.
Az idén a legtöbb futamon egy kiállást láthattunk, mert ahogy egyre lágyabb és lágyabb gumikat vittünk, a csapatok annál jobban menedzselték a tempót.
Folytassuk ezt a megközelítést, vagy egyszerűen fogadjuk el az egykiállásos versenyeket lépve egyet a keményebb keverékek felé, hogy a pilóták jobban nyomhassák a gázt?