Társoldalunk:

Hamilton: Verstappen akarnok, hagyhatott volna több helyet Oconnak

2018.11.12. 10:48

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egyértelmű célzást ejtett el azzal kapcsolatban, hogy szerinte Esteban Ocon miért ütötte ki a Brazil Nagydíj első helyéről Max Verstappent. Eközben Lewis Hamilton nem csak a franciát látja felelősnek.

Lewis Hamilton mondhatni ajándékba kapta pályafutása 72. futamgyőzelmét, de legalábbis nem tűnt valószínűnek, hogy a kerékcserék után az ötszörös világbajnokot megelőző Max Verstappent bármi megállítsa a Brazil Nagydíj megnyerésében. Ekkor jött azonban a lekörözött Esteban Ocon, és miközben megpróbálta visszavenni a körét a holland pilótától, összeütközött a Red Bull-lal. Ocon a futam alatt 10 másodperces stop and go büntetést kapott, Hamilton azonban nem száz százalékban a franciát tartja felelősnek a nem mindennapi esetért.

Hamilton gratulált Verstappennek, akinek láthatóan nem volt őszinte a mosolya - Galéria!Forrás: 2018 Getty Images/Mark Thompson

Ocon a Brazil Nagydíj 44. körében döntött úgy, hogy a DRS segítségével kívülről próbál meg elmenni Verstappen mellett a célegyenesben, a holland azonban nem engedett, majd az egyes kanyarban becsukta az ajtót Ocon előtt, aki nekiment és kiütötte a Red Bullt a bukótérbe.

Lewis Hamilton valamivel több, mint két másodperccel volt Verstappen mögött, látta is az esetet, és nem csak Ocont tartotta felelősnek érte,

amit már a leintés után a pihenőszobában a Red Bull versenyzőjének is finoman jelzett.

„Kiütöttek az élrő” – mondta Verstappen, amikor megérkezett a díjátadó előtti frissítőre, amin Räikkönen meg is lepődött, láthatóan addig semmit sem tudott a történtekről – Vissza akarta venni a körét.”

Ekkor szólt közbe Hamilton, mondván engedélyezett ilyesmit tenni, majd Verstappen hiába próbálta meg magyarázni, hogy de közben nem lehet nekimenni a másiknak, Hamilton azzal zárta le a csevejt, hogy Oconnak semmi veszítenivalója nem volt, a hollandnak pedig igen.

Verstappen, Räikkönen és Hamilton beszélgetése a pihenőszobában

„Meglehetősen biztos vagyok benne, hogy nincs olyan szabály, amely szerint valaki nem veheti vissza a körét, én is csináltam már ilyet korábban – nyilatkozta Hamilton már a díjátadó után. – Ugyanakkor az embernek Ocon helyzetében nincs veszítenivalója, csak át akar jutni sokkal gyorsabb gumikon, mert csapdába esik, ha az előtte haladó nem nyomja eléggé, amit Max sem tett, mert spórolt a gumikkal. Autózott és feltartotta [Ocont]. Az ember ilyenkor megpróbál a másik mellé kerülni és előzni. Szerintem fair volt, hogy megpróbálta visszavenni a körét. Természetesen senki nem akar balesetbe keveredni, de ilyen helyzetekben a két versenyző helyet hagy egymásnak. Ennyire egyszerű."

Hamilton már korábban is pedzegette, hogy Verstappen esetében a másik versenyző soha nem lehet biztos abban, hogy mire számítson a hollandtól. Noha az ötszörös világbajnok nem pont az ilyen esetekre gondolt, most sem felejtette el megjegyezni, hogy Verstappen habitusa nem mindig válik a javára. „Nem lepett meg a dolog. Nem ugyanazért a pozícióért versenyeztek, én [Verstappen helyében] másként gondolkodtam volna. Szerencsére tovább tudtak menni, senkinek sem esett baja, azt hiszem, versenybaleset volt. Max akarnok típusú srác, ami olykor visszaüt."

A korábban a Red Bullnál is versenyző Mark Webber tweetjéből egyértelmű, hogy ő kit tart felelősnek az ütközésért, „eszement" dolognak titulálva azt, amikor egy lekörözött kiüti az élen haladó versenyzőt

„Soha nem szadad azt feltételezni, hogy a másik nem kerül belülre, mert lekörözött és vissza fog venni. Helyette azt kell feltételezni, hogy ott lehet, ezért az ember extra helyet hagy, mivel valójában ő sem egy másik versenyt fut – mondta Hamilton. – Ez a véleményem erről. Az én szemszögemből nem száz százalékban [Ocon hibája], talán inkább 60-40 az arány."

A Red Bull-tanácsadó eltiltást várt

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nem rejtette véka alá véleményét az ütközésről, és arra célzott, hogy a Mercedes által támogatott Ocon manővere nem lehetett véletlen, mivel igencsak jól jött Hamiltonnak. Egy Mercedes-pilóta, akinek ülést ígértek 2020-ra, nekimegy a vezető autónak. Hihetetlen – mondta a Motorsport-Magazinnak. – Meg kellett volna mondaniuk neki, hogy »ez az élen álló pilóta, új gumikon van, ne támadd!« Utána ez az idióta pedig tíz másodperces büntetést kap. Én egyfutamos eltiltásra számítottam."

Helmut Marko ezért eltiltotta volna OcontForrás: Red Bull

Marko szavait tolmácsolták Toto Wolffnak a verseny utáni médiabeszélgetésen, a Mercedes csapatfőnöke azonban nem kommentálta a Red Bull tanácsadójának véleményét. „Dr. Marko így látja a világot, én pedig szeretném ezt ennyiben hagyni, nem akarok erre a szintre lesüllyedni,az ötödik világbajnoki címünket kell ünnepelnünk ma."

Megfelelő büntetés a közmunka?

Az FIA felügyelői Ocont és Verstappent is beidézték, de nem az ütközés, hanem a mérlegelés során bemutatott lökdösődés miatt. Verstappen az autóból kiszállva beviharzott a garázsba, amelyben a mérlegelés zajlik, majd heves szóváltásba került a Force India pilótájával, ami végül lökdösődésbe torkolt. A holland pilótát két napnyi közmunkára ítélték, amelyet valószínűleg valamelyik FIA-rendezvényen kell majd letöltenie.

Legutóbb Sebastian Vettel kapott hasonló büntetést a 2016-os Mexikói Nagydíj után,

amiért tiszteletlenül beszélt Charlie Whitinggal a rádión, neki akkor elég volt egy online bejelentkezéssel letudni a dolgot.

„Max Verstappen belépett az FIA mérlegelő garázsába, egyenesen Esteban Oconhoz ment, néhány szó után pedig veszekedést kezdeményezett, több alkalommal is meglökte, vagy megütötte Ocont a mellkasánál” – olvasható az FIA közleményében. A felügyelők meghallgatást tartottak, amelyen mindkét pilóta megfelelően viselkedett és együttműködött velük. A felügyelők megértették, hogy Max Verstappen rendkívül feldúlt volt a pályán a futam alatt történt incidens miatt, és elfogadták a magyarázatát, amely szerint nem az volt az elsődleges szándéka, hogy megüsse Ocont, de azt váltották ki belőle, hogy elveszítse a hidgvérét."

Ocon és Verstappen tettlegességig fajuló szóváltása

„Miközben megértőek Verstappen szenvedélyessége iránt, a felügyelők megállapították, hogy ezen a szinten a sportemberek kötelessége, hogy példaképként szolgáljanak az alacsonyabb kategóriában szereplő pilóták előtt és megfelelően viselkedjenek. A felügyelők úgy találták, hogy Verstappen ezt nem tette meg, ezért arra kötelezik Max Verstappent, hogy két napnyi közmunkát végezzen az FIA-nak az esettől számított hat hónapon belül."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK