Mick Schumacher nem olyan őrült, mint Verstappen

Forma-1, Mick Schumacher, Prema
Mick Schumacher is pictured prior to the race of the FIA Formula Three European Championship at the Hockenheim race track in Hockenheim, western Germany, on October 14, 2018. - His first F3 title means Mick Schumacher has qualified for a FIA 'super licence', a prerequisite for the jump to Formula One, and follows on from his father Michael Schumacher, who won the German F3 championships 28 years ago. (Photo by Daniel ROLAND / AFP)
Vágólapra másolva!
Frits van Amersfoort nagy névnek számít a motorsportban, főleg annak utánpótlás-sorozataiban. A korábban Mick Schumacherrel és Max Verstappennel is dolgozó csapattulajdonos elárulta, mi a különbség a két pilóta között.

Mick Schumacher a Van Amersfoort Racingnél kezdte autóversenyzői karrierjét a Forma-4-ben, mielőtt átigazolt a Prema csapatához. Frits van Amersfoort, a holland istálló alapítója azonban nem csak a hétszeres Forma-1-es világbajnok fiát, hanem Max Verstappent is jól ismeri, a Red Bull versenyzője ugyanis nála tekerte a kormányt a Forma-3-as Európa-bajnokságban. Van Amersfoort első kézből tapasztalta meg mindkét fiatal módszereit és állítja, hogy Mick Schumacher inkább a fejét használva igyekszik sikereket elérni.

Mick Schumacher egyre több dologban hasonlít az apjára Forrás: AFP/Daniel Roland

Verstappen a 2014-es szezonban volt a Van Amersfoort Racing tagja és végzett a csapattal a Forma-3-as Eb harmadik helyén, míg Schumacher egy évre rá került be az istálló Forma-4-es gárdájába. Azóta előbbi versenyző már negyedik szezonját tapossa a Forma-1-ben és összesen öt győzelemnél tart, míg fiatalabb kollégája az F3-as bajnoki címmel a zsebében minden bizonnyal a Forma-2-be készül.

– nyilatkozta Frits van Amersfoort a Sport1-nek. – Sok pilóta van, aki mindent a saját feje után akar csinálni, Mick viszont mindig is tanulni szeretett volna.”

Mick Schumacher a Van Amersfoort Racing Forma-4-es autójában Forrás: Picture-Alliance/AFP/Juergen Tap / Hoch Zwei

Mick ebben a tekintetben édesapjára hasonlít, aki sok szempontból úttörő volt az autón kívül elvégzett munkában. „Valószínűleg az édesapjától tanulta, hogy a versenyzésben nem elég csak vezetni, keményen is kell dolgozni. Ezért van most ott, ahol lenni akar" – mondta Van Amersfoort.

Túl fiatalon kerülnek az F1-be

Mick Schumacher korábban többször is hangoztatta, hogy semmit nem szeretne elsietni, és végig akarja járni a ranglétrát, mielőtt a Forma-1-ben bemutatkozna. Michael Schumacher fia márciusban lesz 20 éves, és mivel jövőre még szinte biztosan nem lesz az F1-es mezőny tagja,

legkorábban 21 évesen mutatkozhat be. Ez négy évvel több, mint ahány esztendősen Max Verstappen megtette ugyanezt.

A 79 F1-es versenyen, többek között a Ferrari és a McLaren színeiben rajthoz álló Stefan Johansson szerint ez azonban egyáltalán nem baj, a korábbi svéd pilóta saját blogjában értetlenségének adott hangot amiatt, hogy a száguldó cirkuszban az utóbbi években egyre több a fiatal, még fejlődő pilóta. Johansson nem érti, hogy miért szerződtetnek a csapatok tapasztalatlan versenyzőket azt remélve, hogy majd belenőnek az elsőre még pár számmal nagyobb versenyzői overálba.

Verstappen éppen betöltötte a 17-et, amikor először vezethetett Forma-1-es autót hivatalos edzésen Forrás: AFP/Yuriko Nakao

„Nagyon furcsa a helyzet, látszólag mire 23 éves korára valaki készen áll, már túl öreg az F1-hez – írta Johnasson. – Olyan, 19-20 éves srácokat szerződtetnek, akik egy vagy két évet töltöttek el alacsonyabb géposztályban.

Honnan a pokolból tudják, hogy egy tapasztalatlan 20 éves elég jó lesz? Gyorsnak gyors, de senki nem tudja, hogy vasárnap el fogja-e tudni végezni a munkát a karrierjének abban a szakaszában."