A Mercedes főnöke aggódik a gyors Ferrari miatt

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during qualifying for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2018 in Austin, United States. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Toto Wolff egész nap hangsúlyozta, hogy a Ferrarinak magasabb a végsebessége, ez meg fogja nehezíteni Lews Hamiltonnak az 1. hely megtartását. A brit örül, hogy eleget tudott javítani a második gyors Q3-as körében az időmérőn.

Lewis Hamilton szoros csatában kerekedett felül a Ferrari versenyzőin az USA Nagydíj időmérőjén, Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent egy tizedmásodpercnél kisebb előnnyel győzte le. Ehhez szüksége volt arra, hogy a Q3-ban a második körében (1:32.237) több mint 3 tizedet javítson az elsőhöz (1:32.567) képest, hiszen e nélkül kikapott volna tőlük.

"Szoros volt. Tudtam, hogy nüanszok döntenek majd. Éreztem, hogy a második körömnek jobbnak kell lennie [az elsőnél], és örülök, hogy összejött – nyilatkozta. – Voltak futamok, amelyeken nem tudtam jó második kört összerakni, ezért hajthatatlan voltam, hogy most sikerüljön."

"Tudtam, hogy tökéletes körre lesz szükségem a legyőzésükhöz. Az első jól sikerült, de mivel csak egyetlen tized volt az előnyöm, tudtam, hogy a következőben gyorsulni fognak az ellenfeleim, és nem hibázhatok

Holnap meglátjuk, mi történik, remélem izgalmas futam lesz."

Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen

Hozzátette, hogy ezúttal kicsit más feltételek mellett készült a döntő ütközetre. "Fogalmam sincs, miért, de ma máshogy éreztem, mint általában. Talán tovább aludtam, vagy máshol jártam gondolatban az időmérő előtt, nem tudom" – mondta.

James Allison technikai igazgató elárulta, hogy

Hamilton az utolsó kanyarnál került Vettel elé,

addig a Ferrari állt jobban. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nagyon visszafogott, mert egész nap azt látta, hogy a Ferrarik nagyobb csúcssebességre képesek, mint saját autói, úgyhogy nem lesz sétagalopp megtartani az 1. helyet.

"Boldog vagyok, de már a holnapi napon jár az agyam."

Aggódom emiatt. Nem írhatjuk le őket – mondta a Sky Sportsnak.

A másik Mercedesszel Valtteri Bottas a 4. helyen végzett, de Vettel büntetéséből profitálva a 3.-ról rajtolhat. Ezt a némethez és csapattársához hasonlóan a szuperlágy gumin teheti meg, mivel ezen a keveréken jutott tovább a Q2-ből.

"Mindenki más sokat jaított a második körében, de én nem találtam több tapadást – közölte Bottas. – Az első Q3-as kísérletemet jobbnak éreztem, ezért meg kell néznünk az adatokat, hogy a megfelelő tartományba hoztam-e a gumikat a másodikra."