Vágólapra másolva!
Bár nem a nyilvánosság előtt, de Charlie Whiting versenyigazgató a pilóták előtt belátta, hogy Japánban nem jó döntés született Magnussen manőveréről, aki megúszta a büntetést.

A legutóbbi versenyen hozott egyik ítélettel sokan nem értettek egyet, és a hétvégi USA Nagydíj alatt az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting is belátta a felvételek többszöri tanulmányozását követően, hogy a sportfelügyelők nem a megfelelő következtetésre jutottak – jóllehet,

ezt nem a nyilvánosság előtt vallotta be, hanem a pilótáknak a péntek esti eligazításon.

A vitatott eset az egyik ügyeletes rosszfiúhoz, Kevin Magnussenhez köthető: a célegyenesben Charles Leclerc ellen próbálta védeni a pozícióját, de miután ellenfele a szélárnyékból jobbra kivágva támadásba lendült, ő is jobbra indult, amitől a két autó összeért és a hátul érkező Sauber első szárnya megsérült, a Haas pedig defektet kapott.

A sportfelügyelői testület az eset boncolása során úgy ítélte meg, hogy Magnussen legfeljebb csak egy hangyányival később kezdte jobbra tekerni a kormányt, mint Leclerc, ezért a manővere nem tekinthető leszorításnak, nem ér büntetést.

Mindketten pórul jártak a koccanás miatt Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A versenyzők és a szakértők közül sem mindenki látta így, végül Whiting is erre az álláspontra jutott.

– árulta el a Force India pilótája, Sergio Pérez. – Szerintem is elkésett egy picit ekkora sebességkülöbségnél, de a kis tükrökben mindig nehéz érzékelni a tempókülönbséget."

Csapattársa, Esteban Ocon ugyanígy vélekedett. "Talán lesznek változások [az ítélkezésben] – mondta. – Láttam az esetet, ugyanolyan volt, mint amikor Szocsiban értünk össze [Magnussennel]. Mindenki így látta, beleértve Kevint is, hogy ő mozdult későn, ezt elmondta Charlie-nak is."

Magnussen utólag természetesen nem kap büntetést a veszélyes manőverért.