Prostot is aggasztja a Renault visszaesése

Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, szerelők
5650048 28.09.2018 Renault Formula One pilot Nico Hulkenberg, of Germany, makes a pit stop during the second practice session ahead of the Formula One 2018 VTB Russian Grand Prix at the Sochi autodrom in Black Sea resort of Sochi, Russia, September 28, 2018. The Grand Prix will take place in Sochi on September 30. Vladimir Astapkovich / Sputnik
Vágólapra másolva!
Nico Hülkenberghez hasonlóan úgy érzi, a csapat nem halad az ütemterv szerint, és bizonyos területeken romlott is az autó teljesítménye.

Miközben Lewis Hamilton és Sebastian Vettel világbajnoki küzdelme kapja a legnagyobb figyelmet a Forma-1-ben, a mezőnyben kicsit hátrébb szintén fontos, dollármilliók sorsáról döntő csaták zajlanak. Ezek közé tartozik a konstruktőri 4. helyért vívott küzdelem is, melyet jelenleg a Renault birtokol, és megpróbálja megvédeni az erősebbnek tűnő Haastól.

Az előnyük öt futammal a bajnokság vége előtt 11 pont az üldözőjükkel szemben,

de csak 1 lenne, ha Monzában nem sikerült volna szabálytalannak nyilváníttatniuk Romain Grosjean autóját egy technikai szabálytalanság miatt.

Még a Force India (sőt, talán a Sauber) is megelőzte őket az erősorrendben, csak ők nem jelentenek fenyegetést a ponttáblázaton, mert a tulajdonosváltás miatt elvesztették a szezon első felében szerzett egységeket.

Mostanában nem megy jól a Renault-nak Forrás: Sputnik/Vladimir Astapkovich

Nico Hülkenbergnek az a benyomása, hogy a Renault kikapott a fejlesztési versenyben. "Úgy érzem, az év folyamán kicsit leszakadtunk. Eleinte egyértelműen a negyedik legerősebb csapat voltunk, de lecsúsztunk ebből a helyzetből – mondta az Autosportnak. – Menet közben bevetettünk új elemeket, de a többiek jobban, lendületesebben fejlődtek."

Hasonlóan gondolja a márka korábbi klasszisa és jelenlegi tanácsadója, Alain Prost is. "Nagyon nehéz a helyzetünk, mert már nem készítünk sok újítást az autóhoz és a motorhoz, ugyanis a következő évre készülünk" – jelentette ki a Canal Plusnak.

miközben mások szépen javultak a motorral. Jól halad a felkészülésünk a következő esztendőre, de tudjuk, hogy egy év alatt nem zárkózhatunk fel. Szerettünk volna közelebb férkőzni az élmezőnyhöz a szezon második felében, de nem sikerült, ezt látnunk kell."

"Nem állunk azon a szinten, ahol lennünk kellene."

Az egyik nem eredményezett egy másik igent

Hülkenberg oldalán jövőre a Red Bulltól megszerzett Daniel Ricciardo próbál tenni azért, hogy előrébb mozduljon a csapat. Az ausztrál általános meglepetést keltve igazolt a Renault-hoz, amit az tett lehetővé, hogy a Red Bull előtte vonakodott újabb egy évre kölcsön adni Carlos Sainzot a csapathoz.

Hülkenberg a Japán Nagydíj első szabadedzésén Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd./

"Ha a Red Bull kevésbé lett volna makacs Carlosszal, talán minden másképp alakul – nyilatkozta Cyril Abiteboul az Autosportnak. – A Francia Nagydíj környékén nyomultunk rá nagyon, de a Red Bull nem akart reagálni, amihez természetesen joguk volt."

"Vele egyszerűbb volt, mert a Red Bull egyértelműen keresztbe tett annak, hogy szerződést hosszabbítsunk Carlosszal – tette hozzá. – Fura, hogy végül elvesztették egyik pilótájukat, és talán nem azt, akire számítottak." Sainz végül a McLarennél kötött ki.