Társoldalunk:

Vettel: Mostantól mindenhol győzelemre kell hajtani

2018.09.18. 09:09

A német pilóta szerint a Ferrarinak nincs félnivalója a szezon hátralévő futamain, a szingapúri eredményt viszont a körülmények ismeretében elfogadja.

Egyre nehezebb Sebastian Vettel helyzete a világbajnoki címért zajló küzdelemben Lewis Hamilton ellen, miután a Szingapúri Nagydíjon csak a 3. lett, ellenfele viszont megnyerte a futamot, így 40 pontra növelte az előnyét. Hamilton az idén 7, Vettel 5 futamot nyert, ha a német pilóta az összes további versenyt megnyerné, elhódítaná a világbajnoki címet.

Ez azonban nem valószínű, mert Vettel a Ferrarinál még nem győzött zsinórban három futamon, duplázni is az idei szezon elején tudott utoljára, ráadásul annyira szoros a verseny a Mercedesszel, hogy ilyen lehengerlő diadalmenet nincs kilátásban Vettel számára. Főleg úgy, hogy Szingapúrban is ő volt az egyik esélyes, mégis a riválisa ünnepelhetett.

Vettel a Szingapúri NagydíjonForrás: AFP/Jewel Samad

„Lewis azt mondta, nem számított arra, hogy elhúz 10 ponttal, és mi sem vártuk, hogy veszítünk 10 pontot – nyilatkozta a négyszeres világbajnok. – Egy olyan versenyen viszont, amilyen nekünk volt, szerintem teljesen megérdemelten veszítettük el azt a 10 pontot, és ezt elfogadjuk” – szögezte le Vettel, aki megvédte a csapatot a taktikai hiba ellenére is.

Vettel kijelentette, szerinte még sok pontot lehet szerezni a versenyeken, jónak tartja a Ferrarit, de nem ért egyet a nagyközönség véleményével azzal kapcsolatban, hogy nagy tempóelőnyben lenne.   

„Oroszországban szerintem egyre jobbak lettünk az évek során, passzolnia kellene az autónkhoz – mondta a következő versenyről. – Nem gondolom, hogy bármelyik pályától is tartanunk kellene. Az autónk nagyjából mindenhol működik, ez az egyik erőssége, úgyhogy nem kell félnünk attól, ami ránk vár.”

Hamilton egyre jobban meglógForrás: AFP/Jewel Samad

A német versenyző a szezon során általában támadó szellemben versenyzett, ezért Bakuban vakmerő manőverrel próbált elmenni Valtteri Bottas mellett, a Francia Nagydíj rajtjánál a Mercedesek összezártak előtte, és nekiment Bottas autójának, a Német Nagydíjon vezető helyről a falnak csúszott az esőben, az Olasz GP-n pedig Hamiltonnal koccant, megpördült, és csak a 4. lett.

Bosszantja, hogy megnövekedett a hátránya, de még mindig nem adta fel a küzdelmet.  

„Nyilvánvalóan nem nagyszerű, ha a bajnokság vége felé az ember pontokat veszít ahelyett, hogy felzárkózna, de még sok verseny van hátra, és akad még némi idő – vélte. – Szerintem elég egyszerű, hogy ha mostantól minden versenyt megnyerünk, akkor jók vagyunk, úgyhogy erre kell törekednünk” – összegzett.

Hajlamos hibázni

Vettel helyzetével kapcsolatban megszólalt a Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey is, aki a német pilóta világbajnoki autóinak tervezését vezette. Newey a Bild am Sonntag hasábjain úgy vélte, Hamiltonnak legalább egyszer ki kell esnie ahhoz, hogy Vettel világbajnok lehessen, különben „átkozottul nehéz lesz”.

Sebastian hihetetlenül keményen dolgozik, és alig van valaki, aki nála önkritikusabb. Ha van gyengesége, akkor az az, hogy a pillanat hevében képes hülye hibákat csinálni.  

– mondta Newey. – Amikor az élen áll, szinte verhetetlen. Az emberek különbözőképp kezelik a nyomást. Az autóban nemcsak magáért, hanem egy egész csapatért felelős. Ez például a finneket nem érdekli, de mások vállait nagyon nyomja a világbajnokság terhe. Minél keményebben dolgozik egy pilóta, annál nagyobb nyomást érez, és ez Sebre különösen igaz.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK