FIA-elnök: Nem lesz új motorgyártó 2021-től az F1-ben

F1 - ITALY GRAND PRIX 2018 AOUT CHAMPIONNAT DU MONDE CIRCUIT F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX Italie RACE SEPTEMBRE
Start of the race. 07 RAIKKONEN Kimi (fin), Scuderia Ferrari SF71H, VETTEL Sebastian (ger), Scuderia Ferrari SF71H, action during 2018 Formula 1 FIA world championship, Italy Grand Prix, at Monza from august 30 to september 2 - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke már annak is örül, ha a jelenlegi négy motorgyártót a Forma-1-ben tudja tartani. Szabályváltozásokat is javasolt, de nem hallgatták meg.

Továbbra sem véglegesítették a 2021-re tervezett motorszabályokat a Forma-1-ben, az egyik célt azonban a jelek szerint nem sikerült elérni, Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ugyanis arra célzott, hogy a jelenlegi négy mellé nem érkezik újabb gyártó 2021-ben.

A jelenlegi négy gyártón kell osztozkodniuk a csapatoknak 2021-ben is Forrás: DPPI/Dppi

A véglegesített motorszabályokat a soron következő verseny, a Szingapúri Nagydíj előtt jelenthetik be a Stratégiai Munkacsoport ülése után.

Az eredeti tervvel ellentétben megmarad a kinetikus motorgenerátor (MGU-H), míg a motorok hangosabbak, olcsóbbak és egyszerűbbek lehetnek.


Az új szabályokkal további gyártókat is szerettek volna az F1-be csalogatni, a Porsche, a Cosworth és az Aston Martin érdeklődött is, mostanra azonban úgy tűnik, egyikük sem lesz a mezőny tagja 2021-ben.

Az Autosport kérdésére Jean Todt FIA-elnök azt mondta: Az egyik gyártónak, vélhetően a Porschénak komolyak voltak a szándékai, de mostanra eldőlt, hogy ők sem szállnak be.

„Az egyikük demonstrálta az érdeklődését, de azt mondta, nincs abban a helyzetben, hogy elköteleződjön 2021-re, de fontos tudnia, hogy melyek lesznek az új szabályok, mert a jövőben komolyan érdekelhetné" – mondta Todt arra utalva, hogy 2021 után elképzelhető a Porsche érkezése.

A Porsche kiszállt a sportautó-világbajnokságról, az F1-be egyelőre azonban nem lép be Forrás: www.r-photography.info/Rossen Gargolov

Az FIA elnöke kifejtette, hogy számára a legfontosabb nem is az új gyártó bevonása, hanem a jelenlegi négy megtartása volt 2021 után is.

Mi van a befektetéssel, amelyet az évek során megtettek, mi pedig azt mondjuk, hogy teljesen megváltoztatjuk a szabályokat egy vagy két esetleges érkező kedvéért?"

Todt annak is örül, ha a jelenlegi gyártók maradnak 2021 után is Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Ez az egyik oka, hogy nem csináltunk forradalmat a motorok terén. Amennyiben biztosítani tudjuk a jelenlegi négy gyártót, nekem az nagyszerű eredmény lenne."

Todt azt is elárulta, hogy a négy motorgyártó szerinte nagyjából a maximum, amennyit az F1 a jelenlegi szabályok mellett a sportágban tudhat.

„Mindig is pesszimista voltam azzal a ténnyel kapcsolatban, hogy az F1-re érvényes specifikus szabályok mellett négynél több motorgyártónk lehet. Ezért is kértem, hogy fontoljuk meg a közös szabályokat más bajnokságokkal, mert az bátorítaná a gyártókat, ha hat vagy tíz ügyfelük lehetne, amelyek erőforrást vásárolnak. Ez azonban nem történt meg."