Az FIA elnöke nonszensznek nevezte az elektromos Forma-1-et

AUTO - FORMULA E  ZURICH  2018 Auto CAR CITY ELECTRIC ELECTRIQUE FE JUIN Motorsport SUISSE VILLE
16 TURVEY Oliver (gbr), Formula E team NIO, action during the 2018 Formula E championship, at Zurich, Switzerland from june 9 to 10 - Photo Gregory Lenormand / DPPI
Vágólapra másolva!
Jean Todt a Ferrarinál együtt halmozta a sikereket Ross Brawnnal, akinek most cáfolta korábbi nyilatkozatát, miszerint 10 éven belül elektromos autókkal versenyezhetnek a Forma-1-ben.

Ross Brawn, az F1 sportigazgatója korábban nem zárkózott el attól, hogy igény esetén a száguldó cirkusz tíz éven belül 100%-ig elektromos sorozattá váljon. Alejandro Agag, a Formula E alapítója és vezérigazgatója erre azt válaszolta, teljességgel kizárt, hogy a Forma-1 önhatalmúlag elektromossá váljon 2039 előtt, nekik ugyanis addig exkluzív szerződésük van a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA). Most Jean Todt, az FIA elnöke is megszólalt az ügyben, és kijelentette, nonszensz a királykategória elektromossá válása.

Úgy tűnik, még jó ideig a Formula E-be kell mennie annak, aki elektromos formaautókkal szeretne versenyezni Forrás: DPPI/Gregory Lenormand

Az FIA 2014-ben indította el első, kizárólag elektromos hajtást használó együléses versenysorozatát, a Formula E-t, amely decemberben ötödik idényét kezdi meg. Brawn azt mondta, „semmi nem állíthatja meg az F1-et abban, hogy elektromos sorozattá váljon", amennyiben a sportág részvényeseinek ez lesz a szándéka.

Todt ezzel szemben Monzában azt állította, semmi értelme az F1 elektromossá válásáról beszélni, ahogyan összehasonlítani sem érdemes a Formula E-vel.

„Nonszensz lenne azt mondani, hogy a Forma-1 elektromos lesz a közeljövőben.

– nyilatkozta Todt. – Két teljesen eltérő sorozatról beszélünk, a Formula E-ben nincs akkora teljesítmény, mint az F1-ben. Például jelenleg azért zajlik városi pályákon, mert nem generálna érdeklődést, ha egy olyan pályán lenne, mint Monza. Teljesen különböző a két kategória."

Formula E, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Alejandro Agag, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Felix Rosenqvist, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Trabant, Berlini fal
fe formula e
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Alejandro Agag, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Felix Rosenqvist, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Trabant, Berlini fal
fe formula e
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Alejandro Agag, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg a Berlin ePrix-n
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Felix Rosenqvist, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Trabant, Berlini fal
fe formula e
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix
Formula E, Nico Rosberg, Berlin ePrix

„Teljes mértékben félrevezető összehasonlítani a kettőt. Az F1 egy nagy hagyományokkal bíró sorozat, míg én mindig azt mondom, hogy az FE az FIA újszülöttje, még sokat kell tanulnia."

A Formula E második generációs versenyautóját decemberben láthatja a közönség először éles körülmények között, többek között Felipe Massával a volánnál.

A sorozat berlini futamán 2016 világbajnoka, Nico Rosberg is tesztelte a gépet, amely erősebb és gyorsabb elődjénél

„Szépen növekszik a sorozat" – mondta Todt.

Ez megmutatja, hogy a motorsport miként lehet laboratórium a show mellett. Időt vesztegetni arra, hogy összehasonlítsuk a két sorozatot, egyszerűen unalmas."