A vártnál jobban szerepelt a Red Bull az Olasz Nagydíjon, miután Sebastian Vettel visszaesett a rajtnál, Max Verstappen pedig megelőzte a 4. helyről induló Valtteri Bottast. A holland pilóta sokáig tartotta a dobogós helyet, de Bottas támadásai közben egyszer átvágta a sikánt a célegyenes végén, egyszer pedig összeütközött a Mercedesszel, amiért ötmásodperces büntetést kapott.
Verstappen a csapatrádión káromkodva háborgott a büntetés hallatán, azzal vádolva a sportfelügyelőket, hogy „kinyírják a versenyzést”, majd annak ellenére is csatázni kezdett Bottasszal, hogy ellenfele lényegében már előtte volt a rangsorban. Ezzel időt vesztett és végül a későbbi 4. helyezett Vettel is elé került a végeredményben.
„Olyan pozícióban haladtunk, amire nem számítottunk – ismerte el a Sky Sportsnak. – Szerintem hagytam egy autónyi helyet a bal oldalon, de aztán [Bottas] megcsípte a kerekemet és kénytelen volt egyenesen menni. Nem értek egyet [a büntetéssel], talán azért büntettek meg, mert amikor először támadott, kissé kiszélesítettem a pályát, de még akkor sem igazságos. Kár érte, de
pozitívan nézve a helyzetet, az autó remekül működött.”
„Még mindig nagy a hátrányunk a csúcssebesség terén, de az autó jól bánt a gumikkal. Sajnos elég keményen kellett fékeznem és a Valtteri elleni kigyorsítások is kivettek a gumikból, de még így is ellenőrzés alatt tartottuk a helyzetet” – mondta, majd hozzátette, reméli, hogy Szingapúrban a motor nem okoz majd nagy hátrányt a Red Bull számára.
Csapattársához hasonlóan Verstappen autójában is a Renault „C” specifikációjú erőforrása dolgozott, amit a gyártó a verseny előtt gyorsabbnak, de megbízhatatlanabbnak tartott. Az új változatot eredetileg csak Daniel Ricciardo próbálta volna ki, de végül Verstappen is megkapta. Ő célba ért, csapattársa viszont motorhiba miatt kiesett.
Az egész év eléggé idegesítő. Még mindig nem tudom, mi volt a gond
– mondta Ricciardo a Sky Sportsnak. – Megelőztem, azt hiszem, [Lance] Strollt az 1-es kanyarban, belenéztem a tükörbe, hogy lehagytam-e őt, ekkor vettem észre, hogy füstöl az autó. A motornak annyi volt és a mérnökök szóltak, hogy álljak meg” – összegzett.
Elismerte, „zene füleinek”, hogy a Red Bullnál valószínűleg maradt egy használható „B” erőforrás, így Szingapúrban várhatóan nem kell rajtbüntetéssel számolnia. „Ezt jó tudni. Ha Szingapúrban is büntetést kapok, talán el sem megyek” – tette hozzá, miután az elmúlt hat futamon négyszer kiesett műszaki hiba miatt.
A Renault a verseny után kivizsgálta Ricciardo kiesésének okát.
„Nagy kár, hogy a büntetése miatt Verstappen éppen lecsúszott a monzai dobogóról a Renault új, C specifikációjú erőforrásával. Megerősítjük, hogy megvizsgáltuk az erőforrást Ricciardo autójában és a kiesése nem köthető a motorhoz, hanem a kuplung hibája okozta."