Kibabrált az eső a Red Bullal, amelynek Valtteri Bottas büntetése miatt száraz körülmények között biztosnak látszott a negyedik és az ötödik hely a vasárnapi futam rajtrácsára, a Q3-ban azonban nem volt szerencséjük a körülményekkel, a végén egyszerűen nem maradt idejük megtankolni a két autót ahhoz, hogy az utolsó percekben javítsanak a köridejükön.
Noha már negyedik szezonját tölti a Forma-1-ben, Max Verstappen így is minden idők legfiatalabb pilótája lehetett volna, ha megszerzi az első rajtkockát.
Erre rövid ideig azért lehetett esélye, mert a Q3-ban leszakadó eső után a Red Bull tette fel a leggyorsabban az intermediate gumikat, ezért ha még jobban rákezdett volna az égi áldás, a bikások futhattak volna kört a legjobb körülmények között.
„Azt gondoltuk, hogy ez lesz a jó stratégia, de sajnos az utolsó pillanatban elállt az eső – nyilatkozta Max Verstappen a Sky Sportsnak. – Ebben az évben összességében véve is elég balszerencsések voltunk az időjárással. Többször reménykedünk az esőben, majd a harmadik edzésen esik, de az időmérőn nem. Magyarországon gondunk volt az autóval, de itt jól működött, viszont ha kifogy az üzemanyag, akkor megáll."
Az időmérőre a harmadik edzésen még a nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyat próbálgató Daniel Ricciardo is a Verstappen által egész hétvégén előnyben részesített, alacson leszorítóerős változatot tette fel. Ez egyiküknek sem kedvezett az esőben.
„Az esőben természetesen [nem volt elég a leszorítóerőnk], de az autót száraz pályára állítottuk be, mert holnap nem fog esni" – mondta Verstappen.
Rendben leszünk a futamon, nem lesz olyan gyors, mint a Mercedes vagy a Ferrari, de ott leszünk mögöttük.
Meg fogjuk próbálni [elérni a dobogót], igyekszünk a legjobb versenyt futni, aztán meglátjuk."
Daniel Ricciardo az egész hétvégén szenvedett, az első szabadedzést szinte teljesen kihagyta, de utána sem talált rá az egykörös tempóra, a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is lassabb volt csapattársánál.
Úgy tűnt, hogy egyre szárazabb és szárazabb lett az idő a vége felé, mi azonban az elején futottuk a köreinket gondolván, hogy egyre jobban fog esni
– magyarázta a Red Bull taktikáját Ricciardo a Sky Sportsnak. – Azt hiszem, egyszerűen csak nem voltunk szerencsések, ahogy a hétvége eddigi részében sem.
„A Q1-ben két szett gumit kellett elhasználnom a továbbjutás bebiztosításához. Egy kicsit fura volt, nem volt semmi alapvető gond az autóval, egyszerűen nem volt elég tapadás. Az intermediateken trükkös volt a helyzet" – mondta az ausztrál.
Christian Horner is elismerte, nem jött be a csapat számítása, ami abban a pillanatban helyes döntésnek látszott, a végén visszaütött.
„Ilyen körülmények között bárhogy alakulhatnak a dolgok. Az elején kimentünk a többiekkel száraz pályára alkalmas gumikon, majd félbe kellett szakítani a kört. Intermediatekre váltottunk és egyből kimentünk, mert úgy tűnt, hogy csak rosszabb lesz az idő. Mindkét pilótánk elég jó első kört rakott össze, majd megpróbáltak javítani, ezután a pálya elkezdett száradni, nekünk pedig már nem volt időnk kijönni a bokszba üzemanyagért és gumikért.
Ironikus módon a Force India balszerencséje, hogy az elején kint maradtak száraz abroncsokon.
Ez adta meg nekik az időt a végén a bokszkiállásra. Bejött nekik, úgyhogy gratulálok, holnap izgalmas futam jöhet."