Társoldalunk:

A Red Bullokban nem maradt elég üzemanyag a végére

2018.08.25. 17:21

Akár be is jöhetett volna a Red Bull húzása, hogy a Belga Nagydíj időmérő edzésének végén eleredő esőben azonnal köztes gumikra vált, végül azonban ez okozta a csapat vesztét.

Kibabrált az eső a Red Bullal, amelynek Valtteri Bottas büntetése miatt száraz körülmények között biztosnak látszott a negyedik és az ötödik hely a vasárnapi futam rajtrácsára, a Q3-ban azonban nem volt szerencséjük a körülményekkel, a végén egyszerűen nem maradt idejük megtankolni a két autót ahhoz, hogy az utolsó percekben javítsanak a köridejükön.

A Red Bull jobban járt volna, ha száraz marad a pálya - Galéria!Forrás: AFP/John Thys

Noha már negyedik szezonját tölti a Forma-1-ben, Max Verstappen így is minden idők legfiatalabb pilótája lehetett volna, ha megszerzi az első rajtkockát.

Erre rövid ideig azért lehetett esélye, mert a Q3-ban leszakadó eső után a Red Bull tette fel a leggyorsabban az intermediate gumikat, ezért ha még jobban rákezdett volna az égi áldás, a bikások futhattak volna kört a legjobb körülmények között.
„Azt gondoltuk, hogy ez lesz a jó stratégia, de sajnos az utolsó pillanatban elállt az eső – nyilatkozta Max Verstappen a Sky Sportsnak. – Ebben az évben összességében véve is elég balszerencsések voltunk az időjárással. Többször reménykedünk az esőben, majd a harmadik edzésen esik, de az időmérőn nem. Magyarországon gondunk volt az autóval, de itt jól működött, viszont ha kifogy az üzemanyag, akkor megáll."

Verstappen szerint a versenyen ott lesznek a Ferrari és a Mercedes mögött - Galéria!Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

Az időmérőre a harmadik edzésen még a nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyat próbálgató Daniel Ricciardo is a Verstappen által egész hétvégén előnyben részesített, alacson leszorítóerős változatot tette fel. Ez egyiküknek sem kedvezett az esőben.

„Az esőben természetesen [nem volt elég a leszorítóerőnk], de az autót száraz pályára állítottuk be, mert holnap nem fog esni" – mondta Verstappen. Rendben leszünk a futamon, nem lesz olyan gyors, mint a Mercedes vagy a Ferrari, de ott leszünk mögöttük. Meg fogjuk próbálni [elérni a dobogót], igyekszünk a legjobb versenyt futni, aztán meglátjuk."

Daniel Ricciardo az egész hétvégén szenvedett, az első szabadedzést szinte teljesen kihagyta, de utána sem talált rá az egykörös tempóra, a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is lassabb volt csapattársánál.

Úgy tűnt, hogy egyre szárazabb és szárazabb lett az idő a vége felé, mi azonban az elején futottuk a köreinket gondolván, hogy egyre jobban fog esni – magyarázta a Red Bull taktikáját Ricciardo a Sky Sportsnak. – Azt hiszem, egyszerűen csak nem voltunk szerencsések, ahogy a hétvége eddigi részében sem.

A Forma-1-es Belga Nagydíj szombati napja, Daniel Ricciardo, Red Bull RacingForrás: DPPI/Dppi

 „A Q1-ben két szett gumit kellett elhasználnom a továbbjutás bebiztosításához. Egy kicsit fura volt, nem volt semmi alapvető gond az autóval, egyszerűen nem volt elég tapadás. Az intermediateken trükkös volt a helyzet" – mondta az ausztrál.

Christian Horner is elismerte, nem jött be a csapat számítása, ami abban a pillanatban helyes döntésnek látszott, a végén visszaütött.

„Ilyen körülmények között bárhogy alakulhatnak a dolgok. Az elején kimentünk a többiekkel száraz pályára alkalmas gumikon, majd félbe kellett szakítani a kört. Intermediatekre váltottunk és egyből kimentünk, mert úgy tűnt, hogy csak rosszabb lesz az idő. Mindkét pilótánk elég jó első kört rakott össze, majd megpróbáltak javítani, ezután a pálya elkezdett száradni, nekünk pedig már nem volt időnk kijönni a bokszba üzemanyagért és gumikért. Ironikus módon a Force India balszerencséje, hogy az elején kint maradtak száraz abroncsokon. Ez adta meg nekik az időt a végén a bokszkiállásra. Bejött nekik, úgyhogy gratulálok, holnap izgalmas futam jöhet."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK