Vágólapra másolva!
Még a Red Bullnál sem értik, hogy Daniel Ricciardo miért nem kapott teljesen új erőforrást a Német Nagydíjra. A Renault szerint nincs alkatrészhiány, de szükség sem volt mindenből új elemre. Inkább a fejlesztésekre várnának.

A korábbi motorhibák miatt a Német Nagydíj szabadedzései előtt Daniel Ricciardo autójában több erőforrás-összetevőt is ki kellett cserélni, ezzel az ausztrál pilóta a rajtrács utolsó sorába került.

Ilyenkor megszokott eljárás, hogy az erőforrás összes eleméből újat építenek be, így a pilóta a lehető legújabb és leghosszabb élettartamú alkatrészekkel folytathatja a versenyzést. A Renault viszont ezúttal nem állt kötélnek, ők úgy vélték, nem kell mindenből új példányt beépíteni és Ricciardo csak MGU-K-ból, akkumulátorból és vezérlőegységből kapott újat.

Ricciardo nem ért célba Németországban Forrás: DPPI/Dppi

“Erről a Renault-t kell megkérdezni - nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak. - A normális eljárás az, hogy ilyen esetben mindent kicserélünk” - összegzett. Ricciardo később, egyelőre nem részletezett motorhiba miatt feladta a versenyt, de Cyril Abiteboul szerint a futam előtt nem volt indokolt a belső égésű motor kicserélése.

- magyarázta a francia szakember. - Amikor döntést kellett hoznunk az adott információk alapján, semmi okunk nem volt arra, hogy kicseréljük a teljes erőforrást. Motorhiba bármikor történhet, még egy új motorral is, ahogy az a múltban is megtörtént. Új motorral sem lett volna jobb az üzembiztonság, úgyhogy először meg kell tudnunk, mi történt, mielőtt következtetéseket vonunk le.”

Horner és Abiteboul ritkán ért egyet Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Abiteboul tagadta, hogy az előző szezon végéhez hasonlóan alkatrészhiánnyal küzdenének. Elárulta, gőzerővel dolgoznak az idei harmadik motorváltozatuk, a “C specifikáció” bevetésén, ezért nem akartak Ricciardónak mindenből “B változatot” adni. Arra számítottak, hogy az ausztrál pilóta autójában kibírják az elemek a fejlesztett alkatrészek érkezéséig.

Átlag alatti

Néhány hónap maradt a Red Bull és a Renault együttműködéséből, mivel a korábbi világbajnok istálló 12 év után jövőre a Honda motorjaival folytatja majd. Dietrich Mateschitz, a Red Bull birodalom első embere a Welt am Sonntagnak

azt mondta, az elmúlt néhány év során “egy átlag alatti motorral” küzdöttek a legjobb három csapat között.

“A Ferrari és a Mercedes is azt kockáztatta, hogy a Red Bull gyorsabb lehet a gyári istállóiknál, úgyhogy nem adnak nekünk motort - összegzett. - A problémánkat egy olyan partner oldja meg, ami mindennel rendelkezik egy élvonalbeli erőforrás kifejlesztéséhez, ami passzol a Red Bullhoz és fordítva.”