Jövőre félig Red Bull lesz a Toro Rosso

F1 - GREAT BRITAIN GRAND PRIX 2018 ANGLETERRE Auto CAR F1 formula 1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX GREAT-BRITAIN JUILLET JULY Motorsport RACE WORLD CHAMPIONSHIP
03 RICCIARDO Daniel (aus), Aston Martin Red Bull Racing Tag Heuer RB14, action during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 5 to 8, in Silverstone, Great Britain - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Red Bull még soha nem tapasztalta meg azokat az előnyöket, amelyek a Toro Rosso szerint már a Renault szintjén járó Honda motorokkal járnak jövőre. Mindez Daniel Ricciardót is meggyőzheti abban, hogy a bikásoknál maradjon.

Vészesen közeledik a nyári szünet, a július végi Magyar Nagydíj után a csapatok fogják magukat és pihenőre mennek. Egy fontos bejelentés azonban még várat magára, Daniel Ricciardo ugyanis addigra ígérte, hogy tisztázza jövőjét, marad-e a Red Bullnál vagy sem. Az ausztrál jelenleg a bikások és a Honda megállapodásáról igyekszik eldönteni, hogy az miként hathat a csapat jövőjére. Christian Horner csapatfőnök szerint igencsak jól.

A Red Bull csapatfőnöke a Hondával közös jövő előnyeit elemezte Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Red Bull és a Renault útjai 12 évnyi közös munka után az év végén elválnak, a franciákat a Honda váltja. A Toro Rosso jelenlegi motorpartnerével a fedélzeten

a Red Bull története során először nem csupán ügyfél lesz, hanem ha papíron nem is, a gyakorlatban mindenképpen gyári státuszt élvez.

Horner szerint ennek pedig olyan előnyei vannak, amelyekről a Renault mellett nem is álmodhattak. „A Renault-nak nyilvánvalóan mostanra ott a gyári csapata, az ügyfél-beszállító viszony az elmúlt években pedig csak még szélsőségesebbé vált" – nyilatkozta a Racefansnek a Red Bull csapatfőnöke.

Horner elmondta: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa is meg van győződve arról, hogy jól döntöttek a Hondával. „Hisz a programban és annak potenciáljában, valamint látja az előnyeit annak, hogy a csapat egy erős gyártó teljes figyelmét élvezi. Ez a Red Bull történetében először lesz így."

A Hondával általa eddig nem tapasztalt előnyökhöz jut a Red Bull Forrás: Motorsport ImagesTel: +44(0)20 8267 3000email: [email protected]/Andy Hone

Hogy melyek ezek az előnyök? A hibrid erőforrások elképesztő bonyolultsága miatt az elmúlt években különösen sokat nyomott a latba, ha egy csapat a motor köré tudta tervezni a teljes autóját, valamint szezon közben is egyiket a másikhoz tudta igazítani, vagy fordítva. Az ügyfeleknek, legyenek kiemeltek vagy sem, bizonyos szintű kompromisszumot mindig kötniük kell.

„Meglesz a lehetőségünk szorosan együtt dolgozni egy gyártóval és

– mondta Horner. A Red Bullnak ráadásul ott lesz a Toro Rosso, amellyel így még szorosabban működhet együtt, Horner elmondása szerint

a két csapat erőforrásának specifikációja mellett az autóik teljes hátsó része megegyezik majd.

Ez segíthet elérni a Toro Rosso évek óta hőn áhított célját, azaz a konstruktőri világbajnokság 5. helyét. A faenzaiak a 7. helynél eddig nem jutottak előrébb, Franz Tost csapatfőnök azonban derülátó, és a Red Bull döntését is abszolút megérti.

Még mindig van fél év [a Red Bullal közös munka kezdetétig], ezalatt a Honda keményen fog fejleszteni. Már most nagy előrelépéseket tettek, szerintem többé nem lassabbak a Renault-nál."

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Red Bull ráadásul engedélyt adott a Hondának, hogy a fejlesztéseit azok elkészülte után rögtön tesztelje a Toro Rossóban, akkor is, ha ez büntetésekkel jár.

Ricciardo egyelőre azon gondolkodik, megéri-e bízni a Hondában Forrás: DPPI/Antonin Vincent

Kérdés, hogy mindez meggyőzi-e Ricciardót, akinek úgy tűnik, nincs esélye a Mercedeshez vagy a Ferrarihoz szerződni. „Minden tény a rendelkezésére áll a technikai dolgokról, a nyári szünet előtt pedig remélhetőleg meglátjuk, hol állunk a szerződésével" – nyilatkozta a csapatfőnök.

Az ausztrál az idén a Red Bull három győzelméből kettőt szerzett, matematikailag pedig még a vb-címre is van esélye, lemaradása azonban 65 pont Sebastian Vettelhez képest.

– nyilatkozta az ausztrál az idei szezonról. – Talán Max [Verstappen] és én túl sok pontot veszünk el egymástól, miközben Lewis [Hamilton] és Seb [Vettel] nyer mindent. Elég jók vagyunk, hogy nyerjünk még versenyeket, de több pályán kell versenyképesnek lennünk."

Az egyik ilyen helyszín a Hungaroring lehet. „Remélhetőleg, ahol gyorsnak várjuk magunkat, azok is leszünk. Ha Budapesten az ötödik és a hatodik helyen érünk célba, valószínűleg eléggé ki leszünk bukva." A Német Nagydíj ellenben nehéznek ígérkezik Ricciardónak, mivel nagy valószínűség szerint hátrasorolásos büntetést fog kapni.