Társoldalunk:
Hírlevél

Kontraproduktív és haszontalan lehet a silverstone-i újítás

2018.07.06. 10:22

Sebastian Vettel szerint tovább növeli az élcsapatok előnyét az új DRS zóna, Daniel Ricciardo ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy kellemetlen mellékhatásokkal szembesülhet, aki megpróbálja padlógázon és nyitott DRS-sel bevenni az első két silverstone-i kanyart. Carlos Sainz szerint az előzések támogatására alkalmatlan a változtatás.

Hét és fél éve segítik az előzéseket a Forma-1-ben DRS-sel, de a használatra engedélyezett helyét biztonsági okból sosem jelölték ki nagyon gyors kanyarokban, nehogy a lecsökkent leszorítóerőtől megcsússzanak az autók – igaz, az időmérőkön néhány évig korlátlanul fel lehetett csapni a hátsó szárnyat egy körben.

A hétvégi Brit Nagydíjra viszont az FIA ismét három DRS zónát alakított ki, az új a silverstone-i pálya célegyenesében lesz, ami azt jelenti, hogy aki elég bátor és megvan hozzá a tapadása, az alapból padlógázos első két kanyaron nyitott hátsó szárnnyal száguldhat át, mivel az akkor záródik vissza, ha a versenyző elveszi a lábát a gázról, vagy a kapcsolóval ezt maga intézi el.

Sebastian Vettel azonban nem látja a változtatás értelmét. "Nem tudom, mi volt a szándék. Fogós lesz. Nem tudom, bevehetjük-e DRS-sel az első két kanyart vagy sem. Megpróbáljuk, az új aszfalt és a gumik segíthetnek. Ha bárki képes erre, azok mi, az élcsapatok, akiknél a legnagyobb a leszorítóerő az autón" – mondta.

Az első két kanyarban is élvezhetik a DRS hatását egyes autókForrás: AFP/Andrej Isakovic

Nem tudom, esetleg az volt-e a szándék, hogy még jobban szétszakítsuk a mezőnyt. Másoknak kisebb a leszorítóereje.

A középmezőnybe tartozó Renault pilótája, Nico Hülkenberg egyetért Vettellel, ő például nem gondolja, hogy a sárga autók gázelvétel nélkül fordulhatnak el az első két kanyarban. "A három élcsapat eleve külön ligában van, az én életemben ez semmit sem változtat" – tette hozzá.

Daniel Ricciardo a Red Bull-lal talán bevállalhatja nyitott DRS-sel az említett íveket, de figyelmeztetett rá, hogy a hazardírozásnak kellemetlen mellékhatásai is lehetnek.

A Ferrarinak, a Mercedesnek és a Red Bullnak van reális esélye DRS-sel átmenni Silverstone első két kanyarján (a kép Kanadában készült)Forrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

"A kanyar csúcspontja rövid és éles. Megpróbálunk nem túl élesen fordulni és bemagyarázni a kocsinak, hogy igazából DRS nélkül kanyarodik, hátha ettől nem lepődik meg – nyilatkozta az ausztrál. – Farolva ugyanakkor sebességet vesztünk és kinyírjuk a gumikat, ami összességében hátráltathat."

Köridőben szerinte 1-2 tized pluszt hozhat a taktika sikeres kivitelezése, Carlos Sainz azonban úgy gondolja, ez csak az időmérőn realizálódhat. "Nem hiszem, hogy egy másik autó mögött haladva bárki padlógázzal és DRS-sel venné be a kanyart, ezért nem értem, az újítás miért támogatná az előzéseket – mondta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK