A német túraautó-bajnokság (DTM) hungaroringi versenyhétvégéjének vasárnapi futamán megsérült három sportbíró közül ketten már elhagyhatták a kórházat, egyiküket azonban meg kellett műteni. A sorozat korábbi bajnoka eközben a Német Motorsport Szövetséget ostorozza.
Vasárnap ijesztő jelenetek játszódtak le a DTM hungaroringi futamán. A verseny száraz körülmények között kezdődött, a 4. körben azonban elkezdett szemerkélni az eső, két körön belül pedig leszakadt az ég. A pilóták sorban jöttek ki a bokszutcába, hogy lecseréljék a száraz pályára alkalmas kerekeiket, Lucas Auer, a Mercedes egyik versenyzője azonban megcsúszott és elütött három sportbírót. Egyiküket odanyomta a falhoz, súlyos lábsérüléseket okozva neki.

Az elütött sportbírókért mentőautó hajtott a bokszutcába, amely először a pálya kórházába szállította a sérülteket, akiket később mentőhelikopterrel vittek el.
Két sportbíró csak könnyebben sérült, a Hungaroring tájékoztatása szerint vasárnap este már el is hagyhatták a kórházat, miközben kollégájukat még aznap este megműtötték.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, valamint Gazsi Júlia vezérigazgató-helyettes hétfőn délelőtt meglátogatta a kórházban a lábadozó sportbírót, akinek állapota az orvosok szerint kielégítő.
Felháborodott a korábbi bajnok
Lucas Auer balesete után pályára küldték biztonsági autót, amely alatt további versenyzők álltak ki kerékcserére. Közülük ketten, Edoardo Mortara és Bruno Spengler szintén megcsúszott a vizes betonon. Előbbi csak a bokszutca berendezéseit sodorta el, utóbbi azonban saját szerelőinek is nekiment, egyiküket látványosan a levegőbe repítve. A versenyt ezután piros zászlóval félbeszakították.

Gary Paffet, a DTM 2005-ös bajnoka a verseny után a DMSB-t (a Német Motorsport Szövetség, amely a DTM-ben ugyanazt a funkciót látja el, mint az FIA a Forma-1-ben) kritizálta, amiért nem állították le már korábban a futamot.
Paffett szerint Mortara balesete akár emberéleteket is követelhetett volna.
„Auer balesete után meg kellett volna állítani a versenyt. Már akkor túl rossz volt a helyzet, egy fickó megsérült. Az egész futam katasztrofális volt, ez volt a legkínosabb DTM-futam, amelyen az elmúlt tizenöt évben részt vettem – fakadt ki a brit. – Őszintén nem értem, hogyan engedhették tovább, miközben egy ember törött lábbal feküdt a bokszutcában. Ez nevetséges."

A balesetbe keveredő versenyzők mindegyike elmondta: nem tehetett semmit a baleset ellen, a bokszutca egyik felén található betonréteg ugyanis úgy csúszott, mintha jégen vezettek volna.
Hogyan parkolhat egy mentőautó a bokszutcában, és engedhetik a pilótákat kereket cserélni olyan felületen, amiről már nyilvánvaló, hogy olyan, mint a jég? Én ezt nem értem – folytatta Paffett. – Amint egy ilyen baleset történik, azonnal le kell inteni a versenyt. Az ember tudja, hogy a versenyzők ki fognak jönni a bokszba, mivel esik, ezért ahogy ilyesmi történik, meg kell állítani a versenyt és nem szabad engedni, hogy még többen behajtsanak a bokszutcába. Edo [Mortara] eltalálta az állványzatot, ami megölhetett volna embereket."
Az Autosport kérdésére a DMSB képviselője elmondta: Auer balesete még nem utalt különleges helyzetre, a Safety Car pedig akkor hajtott a pályára, amikor a mentő megérkezett a bokszutcába.