Társoldalunk:
Hírlevél

A Renault-t okolja gyenge időmérői miatt a Red Bull

2018.05.21. 17:17

Versenytempó terén felveszi a kesztyűt a Ferrarival és a Mercedesszel, az időmérőkön azonban a Red Bull egyelőre nem tud labdába rúgni. Christian Horner csapatfőnök szerint mindez az istálló által használt erőforrásokra vezethető vissza.

A Red Bull szezonja eddig nem éppen a csapat várakozásainak megfelelően alakul, a megbízhatósági gondok, Max Verstappen hibái, valamint a két pilóta bakui ütközése is fontos pontoktól fosztotta meg a csapatot. Mindennek tetejébe az RB14 eddig az időmérő edzéseken sem az igazi, és noha a versenytempó alapján nem egyszer a Mercedesszel és a Ferrarival is felvehette volna a versenyt, a rossz rajtpozíció már szombaton megpecsételte az istálló sorsát.

Ha megoldaná időmérős gondjait, a Red Bull akár a győzelmekért is harcolhatnaForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Legutóbb Barcelonában, a Spanyol Nagydíjon a három élcsapat közül a legrosszabb rajthelyről, az 5. és a 6. pozícióból vághatott neki a versenynek a két Red Bull. Verstappen végül dobogón végzett, Daniel Ricciardo pedig menet közben megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Christian Horner csapatfőnök ezzel együtt úgy véli, pilótái sokkal jobb eredményeket is elérhetnének a futamokon, ha jobb helyről kezdhetnék azokatKulcsfontosságú, hogy növeljük a versenyképességünket szombatonként, mivel a rajtrácson elfoglalt hely nagyon fontos – nyilatkozta Horner. – Túl nagy nyomást helyez a versenyzőinkre a Q3-ban az, hogy nem áll rendelkezésükre a riválisokéhoz hasonló motorüzemmód, így még több teljesítményt kell találjanak."

Horner reménykedik, hogy a Renault Montrealra tervezett fejlesztési csomagja növeli majd a motorok teljesítményét. Hogy jelentős javulásra számíthat-e, nem tudta megmondani.

„A Renault-t kérdezzék. A pályán elfoglalt pozíció mindennél fontosabb egy olyan aszfaltcsíkon, mint a barcelonai. Sajnos a szombati rossz szereplés egy ilyen helyszínen kompromittálja a vasárnapot is. Ha megnézzük a tempónkat, az megegyezett Lewiséval [Hamilton], különösen a verseny második felében. A gond az, hogy ha forgalomba kerülünk, az árt az autónak. Sokkal könnyebb kezelni a helyzetet ha szabad a pálya. Amikor [Daniel] utolérte a lekörözötteket, lejjebb tekertük a motort" – magyarázta Horner.

Verstappen idei első dobogójával kezdte meg a kikászálódást a hullámvölgybőlForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Azért bizakodásra okot adó események is összejöttek a Red Bullnál, amely a többiekhez hasonlóan számos fejlesztéssel érkezett a Spanyol Nagydíjra. Minden fejlesztésünk elég jól működött, valamint ismét megmutattuk, hogy versenyképes autónk van vasárnapra – szögezte le Horner, aki az eddig sokat küszködő Verstappen sérült első szárnnyal elért harmadik helyének külön örült. – Maxnak jó hétvégéje volt. Önbizalomnövelés szempontjából örvendetes, hogy az idén először dobogóra állhatott és végre igazán elkezdhette a szezont. Bármelyik sportembernek jót tesz egy ilyen eredmény akkor, amikor éppen nehezebb időszakon megy keresztül."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK