Vágólapra másolva!
A hagyománytisztelet helyett a jövőbe tekintenek az F1 szervezői a világbajnokság történetének ezredik futamán. Az időjárás szeszélyeitől tartottak.

A 2019-es szezon során esedékes az F1-es világbajnokság 1950 óta íródó történetének 1000. nagydíja. Az első szezonban mindössze 7 futamot rendeztek, idén viszont már 21-et, így jövő áprilisban érkezünk el a mérföldkövet jelentő 1000. futamhoz. A sportág kereskedelmi jogainak tulajdonosa, a Liberty Media már régóta készül a nagy alkalomra.

Korábban a közönséget is megszavaztatták, hogy hol szeretnék látni az emlékezetes versenyt, az eredményeket nem hozták nyilvánosságra, de az elsődleges terv az volt, hogy a világbajnokságot útjára indító silverstone-i pályán a Brit Nagydíj legyen az 1000. futam. Ehhez azonban júliusról áprilisra kellett volna módosítani a verseny időpontját, és ez nem tűnt megoldhatónak.

Nagy ünneplésre készülnek Forrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou

„Silverstone-ban volt az első nagydíj, és az ezredikkel szerettünk volna visszatérni az első helyszínére – nyilatkozta Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója a Reuters-nek. – Ez szép történet, szép harmónia lett volna. Én még viszonylag friss brit polgár vagyok, és amikor mondták nekem, hogy áprilisban az időjárás nem éppen ideális, gyorsan elrettentettek ettől” – ismerte el.

Utoljára 2000-ben fordult elő, hogy áprilisban rendezték a Brit Nagydíjat, akkor az esőzések miatt sártengerré vált a pálya és környezete, a parkolókat sem lehetett használni.

„Rengeteg időt fordítottunk erre a témára, és különböző körülményeket, valamint időjárási mintázatokat is áttekintettünk – mondta Bratches, aki megerősítette, hogy az 1000. futam Sanghajban, a Kínai Nagydíj lesz. – Kína nagyszerű helyszín lesz. A jövőnk részesei, és nagyon izgatottan várjuk, hogy ezt a futamot náluk rendezzük meg.”

Hatalmas eső nehezítette a 2000-es Brit Nagydíj megrendezését Forrás: AFP/Patrick Hertzog

Bratches azt ígérte, hogy jövőre az egész szezon során az 1000. nagydíj évét ünneplik, így több alkalommal is lehet majd találkozni a témával. Hozzátette, a kínai szervezők is lelkesek a helyzettel kapcsolatban, és „keresik a lehetőséget, hogy még nagyobbá tegyék az alkalmat, és méltó módon ünnepeljék meg.”

Miami nem Azerbajdzsán ellen van

A kereskedelmi igazgató „nagybetűs nonszensznek” és „kamuhírnek” nevezte, hogy az előkészületben lévő Miami Nagydíjjal a bakui futamot akarják megfúrni. Elárulta, több versenyrendező is elutazott a Spanyol Nagydíj helyszínére, köztük Hockenheim is, ami nemrég kijelentette, „kockázatmentes” szerződéssel hajlandók csak megtartani a Német Nagydíjat.

Jorn Teske, a pálya marketingigazgatója egy sajtóbeszélgetésen nemrég a pálya bérbeadását vagy a jegybevétel elosztását tartotta a legegyszerűbb megoldásnak.

Bratches azonban nem nyitott erre: „Lehet, hogy sokan szeretnének kockázatmentes szerződéseket, de ez nem a mi üzleti modellünk. Várjuk már, hogy idén versenyt rendezhessünk ott” – utalt a Német Nagydíj helyszínére, a Hockenheimringre, ami Michael Schumacher 2006-os első visszavonulása óta a Nürburgringgel felváltva rendezi meg a futamot, 2015-ben viszont elmaradt a verseny.