A pénteki második szabadedzés alapján már körvonalazódni látszott, hogy a Red Bull a versenytempójában bízhat a Spanyol Nagydíjon, de az első rajtkocka sorsába csak kis eséllyel szólhatnak bele. Ezt az elképzelést a harmadik szabadedzés csak erősítette.
Az időmérő első szakaszában aztán felcsillant némi remény, a két Red Bull a 2. és a 4. helyen zárt, ez azonban inkább a Mercedesek visszafogottabb tempójának volt köszönhető, hiszen Sebastian Vettel Ferrarijától Max Verstappen közel 4 tizedet, Daniel Ricciardo pedig 6 tizedet kapott.
A Q2-re aztán erőre kaptak a Mercedesek, ezért az energiaitalosok visszacsúsztak. A Q3 elején a Ferrarihoz és a Mercedeshez hasonlóan szuperlágy abroncsokkal küldte ki a csapat Verstappent és Ricciardót, a pilóták erősen kezdtek, az első roham után Lewis Hamilton mögött a 2. és a 3. helyet foglalták el.
Az utolsó próbálkozásra a Mercedesek maradtak aszuperlágyon, a Ferrarik lágyra váltottak, a bikások azonban egyik utat sem követték, Verstappen a piros oldalfalú Pirelliken, míg Ricciardo lágyakon hajtott a pályára. Az ausztrál csak minimálisan tudott javítani, végül 6. lett.
Az időmérő harmadik szakaszában Max és én is jó kört futottunk a szuperlágyon, ami nem a legerősebb gumink volt. Abból, ahogyan az autó korábban viselkedett a hétvége során azt hittem, jobbak leszünk a lágyakkal, ezért döntöttem mellettük az utolsó nekifutásra
– árulta el a szemmel láthatóan kissé csalódott Ricciardo a Sky Sportsnak. – A végén a többiek hihetetlen köröket mentek, ami egy kicsit elszomorító, mert nem igazán tudom, mit csinálhattam volna másképp. A korábbiak alapján úgy gondoltam, hogy pár tizedre leszünk a pole-tól, nem azt, hogy hatra. Ez a különbség nem néz ki túl jól. Aztán ott van a két ezred Maxhoz képest, ami szintén nem mutat szépen, de ez van."
Verstappen az idén harmadszor győzte le csapattársát az időmérőn, a küzdelem azonban most volt a legszorosabb kettejük között. Könnyen lehet, hogy a holland még nagyobb különbséggel is végezhetett volna Ricciardo előtt, de az utolsó körét elrontotta.
Az utolsó nekifutásomon hibáztam az egyes kanyarban, elvesztettem az autó hátulját és annyi volt a körömnek. Szerintem az lehetett volna a legjobb körünk a hétvégén, mindazonáltal az első háromba kerüléshez nem lett volna elég
– latolgatott Verstappen. – Talán a negyedik helyre jó lett volna, de az ötödik sem rossz. A körülmények kiszámíthatatlanok voltak, nehéz volt eldönteni, hogy melyik gumi a jó választás. Mindenesetre a futamra a lágy tűnik kedvezőbbnek. Ezen a pályán általában nehéz előzni, úgyhogy talán a kerékcserék döntenek majd, de egy kis eső is kavarodást okozhat."
Ricciardóval ellentétben a holland bizakodóbbnak tűnt: „Sajnos ma túl messze voltunk, de holnap esélyünk lehet a jó szereplésre, mivel a versenyszimulációink nem voltak rosszak. A fejlesztések is beváltak, úgyhogy a jó irányba haladunk."
Verstappen az időmérős lemaradást okát elsősorban a Renault motorokban látta.
„Mindannyian tudjuk, hogy a többiek feltekerik a motorjukat az időmérőre. Mi nem tehetünk mást, mint megpróbálhatunk olyan közel maradni, amennyire csak lehet. Itt az egyestől a négyes kanyarig padlógázzal megyünk, majd a hetes kanyartól a tízesig ismét. Ez olyan, mintha két további egyenes lenne a pályán, szóval még többet számít a motorerő" – világított rá.
Christian Horner realistán értékelte a kvalifikációt, a Red Bull csapatvezetője erre a helyezésre számított. Verstappen szerinte is elkaphatta volna Kimi Räikkönent, ha nem hibázik az utolsó körén, valamint a hollandhoz hasonlóan ő is bizakodó a verseny előtt.
Az első négy futamon folyamatosan balesetekbe keveredő Verstappen a Spanyol Nagydíj szombati edzésnapján is csak a Red Bull dörzsöltségének köszönhetően menekült meg egy újabb dorgálástól. A harmadik szabadedzésen elfékezte magát az 1-es kanyarnál, levágta a kanyart és a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak ellene, mert a terelőbóját nem balról kerülve tért vissza a pályára.
A versenyigazgató állásfoglalása szerint azok a pilóták, akik átugratnak a sebességcsökkentő bordákon, kötelesek balról megkerülni a bóját,
Verstappen viszont a bordákat is kikerülte és nem hajtott át rajtuk, ezért a Red Bull sikeresen azzal érvelt Verstappen megbüntetése ellen. Lényegében azzal úszta meg a retorziót, hogy nem az állásfoglalásban szó szerint tárgyalt eset valósult meg, a sportfelügyelők pedig elfogadták, hogy egy szabadedzésen egyébként sem előnyszerzésre irányult a pályalevágás.