Társoldalunk:

A Mercedes benyújtaná a számlát a karambolozó pilótáknak

2018.04.30. 20:29

Niki Lauda elárulta, ők elgondolkodtak azon, hogy kifizettetik a töréskárt Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel, ha kiütik egymást a versenyből. A Red Bullnál ez nem merült fel.

Balesettel végződött a Red Bull pilótáinak háziversenye az Azeri Nagydíj során. Daniel Ricciardo és Max Verstappen többször is csatázott egymással, majd a 41. körben Ricciardo nekiment Verstappen autójának. A sportfelügyelők szerint mindketten hibáztak, az ausztrál túl későn fékezett, a holland pedig a védekező manőver terén vétett az előírások ellen.

Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke felelevenítette, hogy Toto Wolff csapatfőnök társaságában már náluk is előfordult, hogy rendet kellett tenni a kakaskodó Lewis Hamilton és Nico Rosberg között. Náluk konkrét retorziók is felmerültek, de a pilóták végül jobb belátásra tértek.

A lehető legrosszabbul ért véget a Red Bullok csatája - Galéria!Forrás: DPPI/Dppi

„Én becibálnám őket az irodába és Totóval elmondanánk nekik, hogy mennyit fogunk kiszámlázni nekik az okozott kár miatt – mondta Lauda. – Egyszer elgondolkodtunk ezen, de végül nem kellett megtennünk” – vélte a korábbi háromszoros világbajnok, aki 70%-ban Verstappent hibáztatta a baleset miatt. A Red Bull csapatfőnöke,

Christian Horner szerint „Niki talán anyagiasabb másoknál” és azt tartotta fontosnak, hogy a pilótái megértsék, ilyet nem lehet csinálni.  

A helyzet akkor eszkalálódott, amikor a kerékcserék után Verstappen váratlanul ismét Ricciardo előtt találta magát, holott az ausztrál pilóta korábban visszaelőzte őt és ezért hamarabb szereltek az autójára ultralágy gumikat. „Próbáltunk kedvezőbb stratégiát adni az elöl lévő autónak, ezért hívtuk ki korábban Danielt, elméletileg ennek kellett volna jobban felmelegedni” – mondta Horner.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Felül Sebastian Vettel és Mark Webber 2010-es balesete, alul Ricciardo és Verstappen ütközése

Maxnak szerintem jól jött, hogy az egyik lekörözött miatt használhatta a DRS-t és mindhárom szektorban nagyon erős volt. A két boxkiállás egytizeden belül volt egymáshoz képest.”

Daniel kivezető köre nyilvánvalóan nem volt olyan gyors, mint Max bevezető köre, ezért ismét helyet cseréltek.  

„Daniel abroncsai gyorsabban elérték a működési hőmérsékletet, ezt megpróbálta kihasználni. A délután előtt rengetegszer láthattunk már remek küzdelmet kettejük között” – mondta Horner, aki elárulta, a futam előtt direkt figyelmeztették a pilótáikat, hogy ne törjék össze egymást.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK