Vágólapra másolva!
A Bahreini Nagydíj óta már a második komolyabb szervezeti átalakítást hajthatták végre a McLarennél. Alonso nem bánta meg a döntéseit, de utólag másként választott volna csapatot.

Folytatódik a McLaren szervezeti átalakítása, a BBC értesülése szerint ezúttal a technikai igazgató, Tim Goss távozik a helyéről. Ezt a McLaren szóvivője egyelőre nem erősítette meg, de azt elismerte, hogy a csapatot működtető vállalat „áttekinti a technikai folyamatait annak részeként, hogy a csapat ismét sikeres legyen.”

„Ez a szervezetet érintő, megelőző jellegű, zajló folyamat, sok tényezőt magában foglalva. További részleteket idejében közlünk” – szögezte le a szóvivő. Az 55 esztendős Goss 1990 óta dolgozik a McLarennél, ő felelt azért, hogy a karosszériafejlesztést végző munkacsoportok összehangoltan dolgozzanak. Neki számolt be Peter Prodromou és Matt Morris is.

A McLaren nem azt tervezte, hogy a Haas ellenfelei lesznek Forrás: DPPI/Dppi

Amennyiben Goss lecserélése valóban megtörténik, az újabb jelentős fejlemény a McLaren működésének megreformálása terén. 2016 novemberében az igazgatótanács leváltotta a korábban szinte teljhatalmú Ron Dennist és a kereskedelmi ügyek kezelésére Zak Brownt nevezték ki, aki a Bahreini Nagydíj után a McLaren Racing általános ügyvezetője is lett.

A McLaren többségi tulajdonosa valószínűleg a bahreini Mumtalakat, a hazai versenyükön mutatott gyenge teljesítmény után Eric Boullier versenyigazgatót lefokozták Brown irányítása alá.

A wokingi istálló nagy reményekkel kezdte a szezont, hiszen papíron ugyanazt a Renault motort használják, mint a náluk jóval versenyképesebb Red Bull, de a teszteken hűtési hibákkal bajlódtak a túl agresszívra tervezett karosszéria miatt, majd Eric Boullier kénytelen volt elismerni, hogy a Melbourne-re tervezett autójuk csak Barcelonára áll össze.

Alonso javulást vár a csapattól, egyelőre türelmes Forrás: McLaren/Steven Tee

A Hondát korábban olykor üvöltve ócsároló Fernando Alonso egyelőre nyugodtan tűri, hogy az idei szezon során is várnia kell még a versenyképességére. Elárulta, nem bánta meg a korábban meghozott döntéseit, „de ha láthattam volna a jövőt egy kristálygömbben, más döntéseket hoztam volna, mert akkor a következő évek teljesítménye nagyon más lehetett volna.”

Alonso a héten teljesítette a Le Mans-i 24 órás versenyen való részvételhez szükséges szimulátortesztet és a bakui hétvége után a korábbiaknál nagyobb erőfeszítésekkel kezd készülni a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC LMP1) és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésére a Toyota gyári csapatával.