Vágólapra másolva!
A csapat kiderítette, hogy az oldaldobozok okozzák a problémákat az idei autójukkal, amelynek instabil a hátulja. Körönként fél másodpercet gyorsulhatnak, ha megoldják a nehézségeket.

Nagyon beragadt a szezon elején az előző két évben a középmezőnyt vezető Force India. Vijay Mallya csapata az eddigi három futamon egyetlen egy pontot gyűjtött, amivel csupán a pont nélkül álló Williams előzik meg.

Már a teszteken látták, hogy nem áll jól a szénájuk, és azóta

hiába készítettek frissítéseket az autóhoz, továbbra sem tudják felvenni a versenyt a Haasszal, a Renault-val és a McLarennel.

A VJM11-es hátsó részének instabilitása okozza a Force India problémáit Forrás: DPPI/Antonin Vincent

„Javultunk, de nem olyan mértékben, mint terveztük. Az új elemek hozzák, amit vártunk tőlük, de van egy másik probléma, amit meg kell oldanunk – ismerte el a technikai igazgató, Andy Green az Auto Motor und Sportnak. – A kanyarok bejáratánál instabil az autó hátulja."

Emiatt nem vált be a Bahreinbe elvitt új első légterelőjük sem, ugyanis azt egy

olyan autóhoz tervezték, amelynek hátulja több leszorítóerőt termel;

a jelenlegi modellre felszerelve túlkormányzottságot okozott.

Még a rutinos Sergio Pérez is tehetetlen az autó aerodinamikai problémáival szemben Forrás: Sahara Force India/James Moy Photography

A Force Indiánál megkönnyítette a probléma azonosítását, hogy az autó tengelytávján és alapvető jellemzőin nem változtattak. „Egyesével megvizsgáltunk minden alkatrészt és megnéztük, hogyan viselkednek a tavalyi változathoz képest" – mondta a technikai igazgató, elárulva, hogy az oldaldobozokkal van baj és a körülöttük lévő légáramlással.

A következő versenyre, Azerbajdzsánban még nem tudják orvosolni a problémát, erre leghamarabb az utána következő Spanyol Nagydíjon kerülhet sor. Ha sikerrel járnak, Green szerint körönként fél másodpercet gyorsulhatnak.