Vágólapra másolva!
Versenyben 5 kilogrammal több benzint pumpálnak át 2019-től a motorokon, hogy a pilóták padlóig nyomhassák a gázpedált – döntött keddi ülésén az F1-es Stratégiai Munkacsoport.

Párizsban ülésezett a Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport és az F1-es Tanács, hogy javaslatokat tehessenek a sportág döntéshozóinak a 2019-es szabályokra. A csapatok vezetői megegyeztek, hogy május elejéig véglegesítik a 2021-től életbe lépő motorszabályokat is.

A Munkacsoport javaslatot tett az F1-es motorokon

egységnyi idő alatt átfolyó üzemanyag mennyiségének növelésére (105 kg-ról 110 kg/órára), hogy a pilótáknak ne kelljen spórolniuk verseny közben.

Az új benzinszabály akkor lép életbe, ha a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa ratifikálja a javaslatot, ez azonban csak formaság szokott lenni.

Jövőre enyhítik a benzinkorlátozást, hogy a fogyasztás ne befolyásolja a tempót Forrás: AFP/Johannes Eisele

Arról is döntés született, hogy a jövő évtől külön számolják az autók és a pilóták súlyát, utóbbiaknál 80 kg-os minimális súllyal. Az F1-es versenyautók minimális

tömege jelenleg 734 kg, ezzel a legnehezebbek a sportág modern kori történetében

de ebbe a pilóták súlya is beleszámít. A biztonság fokozása érdekében jövőre bevezetik a biometrikus kesztyűk használatát is.

Az FIA biztonsági okokkal magyarázza a biometrikus kesztyűk bevezetését Forrás: AFP/Greg Baker

A csapatok megvitatták a 2019-től bevezetendő aerodinamikai változásokat is, amelyek célja az előzések segítése az autók mögött keletkező légörvénylés (turbulencia) csökkentése révén. Ebben az ügyben az FIA a hónap végéig várja a csapatok végleges jálláspontját, mert a szabályváltoztatások benyújtásának hivatalos határideje május 1.

Addigra várhatóan befejeződik az FIA kutatási [eredményeinek] egyeztetése a csapatokkal" – áll a szövetség sajtóközleményében.

Daniel Ricciardo volt a mostani benzinátfolyási szabály első áldozata: kizárták a 2. helyről a 2014-es Ausztrál GP után, mert a Red Bull-Renault az előírtnál többet fogyasztott Forrás: Red Bull/Clive Mason/Getty Images

Az FIA bemutatta a 2021-es motorokról alkotott elképzeléseit is. Ezekből egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy

maradnak az 1,6 literes, turbós hibridek, a hőenergia-visszavezető rendszert (MGU-H) azonban elhagyják, mivel az sokkal kevésbé releváns

az utcai autókban, mint a fékezési energiát újrahasznosító MGU-K.

A Motorsport úgy tudja, hogy az FIA és az F1 jogtulajdonosa, a Liberty Media még nem jutott egyezségre a 2021-től érkező motorformulával kapcsolatban. Az FIA előrebocsátotta, hogy a szakembereik május végéig tovább egyeztetnek a Ferrari, a Mercedes és a Renault szakembereivel.