Társoldalunk:

Japánban vizsgálja a melbourne-i motorhiba okát a Honda

2018.03.28. 10:22

Csalódást okozott a Toro Rosso-Honda Melbourne-ben. Gasly motorhiba miatt búcsúzott, míg Hartley gumiproblémák miatt a 15. helyen ért célba. A Honda Szakurába küldte a hibás erőforrást, hogy fény derüljön a probléma okára.

A két fiatal pilóta rutintalansága és műszaki hibák is közrejátszottak abban, hogy a Toro Rosso-Honda mélyen a várakozások alatt szerepelt az Ausztrál Nagydíjon.

Pierre Gasly nagyon akart bizonyítani a kvalifikáción, de elrontotta a legjobbnak indult körét, ezért csak a 20. helyről vághatott neki a versenynek.

A 15. körben a Honda hőenergia-visszavezető rendszerének (MGU-H) hibájából lelassult, majd a garázsban kiszállt az STR13-ból,

feladta a viadalt. Brendon Hartley szintén kiesett az időmérő edzés korai szakaszában, majd a rajt után „kockásra" fékezte az első gumikat, ami erős vibrációt okozott. Később egy defektet is beszedett, az új-zélandit így csak a 15. helyen – a befutók között utolsóként – intették le.

Hiába igyekezett, gumiproblémái miatt Hartley utolsóként ért célba AusztráliábanForrás: Red Bull/Clive Mason/Getty Images

„Szokatlan adatokat láttunk a telemetriában, ami az MGU-H hibájára utalt. Ezért inkább kihívtuk az autót [Gaslyét] a boxba – árulta el a Honda F1 technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu a RACER-nek.

A mérnökeink ezekben a napokban elemzik ki az adatokat, illetve magát a hibás egységet Szakurában [a Honda F1-es központjában],

hogy lássuk, mit tehetünk a következő versenyre. Még nem tudjuk, hogy maga az MGU-H sérült-e, de utánanézünk, hátha használható maradt."

A Honda MGU-H-ja tavaly számos alkalommal okozta a McLarenek kiesését, eddig azonban nem volt vele probléma a Toro Rosso autóiban. A japán szakember szerint Gasly kiállása előtt az erőforrás hibátlanul működött.

Pierre Gasly elrontotta a kvalifikációt, a versenyének pedig motorhiba vetett végetForrás: Red Bull/Peter Fox/Getty Images

„Az előszezoni teszteken azért hajtottunk, hogy minél több kilométert fusson az erőforrás, amiből csak hármat használhatunk fel idén.

Az eddigi menetpróbák során semmilyen meghibásodást nem regisztráltunk,

pedig a motoroknak 5000 kilométert kell kibírniuk [meghibásodás nélkül]. Ezért lepődtünk meg, hogy az első versenyen előállt ez a hiba" – mondta Tanabe.

Franz Tost csapatfőnök új lendületet ígér a Bahreini NagydíjraForrás: DPPI/Florent Gooden

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost is sokkal jobb szezonkezdésre számított. „Brendon [Hartley] állóra fékezte az első gumikat az első kanyarban, be kellett hívnunk kerékcserére, onnantól a mezőny hátsó részében ragadtunk. Csalódást okozott a [melbourne-i] hétvége, sok munka vár a csapatra a Bahreini Nagydíjig" – jelentette ki Tost.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK