Társoldalunk:

Lowe szerint sokat gyorsul még idén a Williams

2018.03.15. 11:19

Számos oka lehet annak, hogy a Williams F1-es autója nem elég stabil a kanyarokban, de Paddy Lowe technikai igazgató szerint minden eszközzel rendelkeznek ahhoz, hogy kiaknázzák az FW41 potenciálját.

Paddy Lowe pontosan egy évvel ezelőtt vette át a Williams technikai igazgatói feladatait, az idei az első versenyautó, amelyet már az ő irányítása alatt terveztek Grove-ban. A Mercedestől érkezett szakember szerint az autó még nem elég stabil, de optimista azt illetően, hogy az első néhány versenyhétvégén ki tudják küszöbölni az FW41 gyermekbetegségeit.

A Williams nem sok vizet zavart a múlt héten befejeződött előszezoni tesztek során,

a megbízhatóságra viszont nem lehet panasz: az FW41-es a 4. legtöbb kört tette meg a nyolc tesztnap során,

csak a Mercedes, a Ferrari és a Toro Rosso futásteljesítménye előzte meg a kék-fehérekét.

Szirotkin autóját "rajongják körül" a szerelők a tesztelésen. A Williams a köridők terén nem, a futásteljesítményével viszont villogott BarcelonábanForrás: DPPI/Antonin Vincent

 A két fiatal pilóta, Lance Stroll és Szergej Szirotkin tapasztalatlansága lehet az egyik ok, amiért eddig nem tudták gyorsabbá tenni az autót.

„Jelenleg a kanyarbemenet és a kanyarstabilitás jelenti a legnagyobb problémát számunkra. Az ilyesmi általában az autóból ered, és az [a tesztprogram] sem segített, amivel eddig [Barcelonában] próbálkoztunk" – jelentette ki Lowe az Autosportnak. „Ha ezen a téren tudnánk fejlődni,

sokkal jobbak lennének a köridőink, az autó többi része ugyanis kifejezetten jól működik a kanyarok különböző részein."

A technikai igazgató szerint számos oka lehet a kanyarokban tapasztalt instabilitásnak, hiszen a 2018-as autót a korábbiaktól eltérő felfogásban tervezték és építették.

Lowe szerint sem a szakembergárda, sem a technikai háttér miatt nincs szégyenkeznivalójukForrás: LAT Images/Glenn Dunbar

 „Az ilyen jellegű problémák általában az aerodinamikára vezethetők vissza, a megoldást azonban a felfüggesztés, a gumik vagy sok minden más jelentheti.

A csapat személyi állományában és magán az autón is sok változtatás történt, ezek optimalizálása eltarthat egy ideig. Úgy gondolom, az előttünk álló szezonban, és különösen a következő évben sokat fejlődhetünk, egyelőre nem használjuk ki [teljesen] a csapatban rejlő potenciált."

Meglepetésre a veterán Kubica volt a leggyorsabb a három Williams-pilóta közül Barcelonában

Lowe állítja: a Williams sem a szakembergárda, sem a technikai feltételek terén nem marad el az ellenfelek mögött. „A Williams aerodinamikai mérésekre vonatkozó képessége az egyik legjobb, amit életemben láttam. Nagyon jó emberekkel és erős technikai háttérrel rendelkezünk,

a szélcsatornánk egyike a legjobbaknak. Az eszközök tehát a rendelkezésünkre állnak,

már csak ki kell használnunk őket" – véli Paddy Lowe.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK