Vágólapra másolva!
Megvalósul Ross Brawn egyik terve, az F1 és az F2 után az F3-as bajnokság is a nagydíjak programjának része lesz.

A 2019-es szezontól az F1 és az F2 promótere, a Liberty Media veszi át az új F3-as bajnokság kereskedelmi ügyeinek kezelését, erősítette meg az FIA. Az új sorozat a „nagytestvérek” mellett az F1-es nagydíjhétvégék programjába is beépül majd, lényegében az idén még létező GP3 helyét veszi át.

A döntés azért fontos, mert a korábban GP2 néven, Bernie Ecclestone által létrehozott (mostani) F2-es bajnokság, valamint az F1-es hétvégéken szintén látható GP3 kifejezetten az FIA korábbi F2-es és még mindig létező F3-as Európa-bajnokságának jelentett konkurenciát azzal, hogy a nagydíjakon is megjelentek.

Az F1 egyik legkisebb testvére is a hétvégék műsorszámai közé kerül Forrás: DPPI/Antonin Vincent

Az összeolvadás révén megvalósul Ross Brawn terve és az F1-es programban is kialakul egy, a MotoGP programjához hasonló piramisszerű struktúra, hiszen a közönség egyszerre láthatja az aktuális legjobb pilótákat az F1-ben, valamint a feltörekvő generációkat is az F2-ben és az F3-ban. Egyben az európai formulaautós kategóriák száma is csökken, mert

a korábbi Formula Renault 3.5 után a GP3 is eltűnik.

„Az egyik célunk, hogy [a nézők] megismerkedhessenek az új tehetségekkel és követhessék az előmenetelüket egy világosan meghatározott és színvonalas ösvényen – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója. – Itt a nemzeti és regionális kategóriák legjobbjai versenyeznek majd a legnagyszerűbb pályákon azokkal egy műsorban, akikkel talán a jövőben együtt hajtanak majd az F1-ben.”

Idén még a GP3-at rendezik meg, az itt versenyző Tatiana Calderón nemrég a Sauber tesztpilótája lett

A bajnokságban maximum 30 versenyző indulhat egyszerre, a szezon 9-10 hétvégéből áll majd, egyenként két futammal. Új autót is építenek (glóriával), a konstrukció mindenki számára egyforma lesz és a tesztelés, valamint a pályán dolgozó személyzet korlátozásával megpróbálják a költségeket is alacsonyan tartani.

Az F3-as bajnokság beemelése az F1-es programba azt jelenti, hogy egyértelművé válik az út a világbajnokság felé.

Eddig több-kevesebb alternatív sorozatban pallérozódhattak a fiatalok, de a Formula V8 és a GP3 megszűnésével lényegében csak a japán Super Formula és az amerikai IndyCar marad számottevő formulaautós bajnokság az F1-es hétvégék műsorán kívül. Nemzeti szinten F3-as és F4-es sorozatokat rendeznek, valamint a Formula Ford és a Formula Renault biztosít terepet a gokartból kiszálló fiataloknak.