Hamilton a király, de a Honda okozta az F1-teszt bombameglepetését

F1 Winter Testing in Barcelona - Day Four
MONTMELO, SPAIN - MARCH 01: Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso driving the (10) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda in the Pitlane during day four of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on March 1, 2018 in Montmelo, Spain. (Photo by Patrik Lundin/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1UWVMJM492111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Elégedett lehet az első barcelonai F1-es menetpróba eredményeivel a Mercedes, a Ferrari és a Renault, a Red Bullnak viszont össze kell szednie magát a folytatásra. A Force India egyelőre nem találja a fonalat, nagyot dobbantott viszont a Toro Rosso–Honda, amelynek megbízhatósága eddig a Mercedes szintjét súrolja.

Fagypont körüli hőmérséklet, hó, havas eső, eső majd napsütés – teljes fegyvertárát felvonultatta a természet ezen a héten Barcelonában, ahol az első tesztsorozattal megkezdődött a Formula–1 2018-as idénye. A legtöbbet látott újságírók is csak a fejüket vakarták a kérdésre, hogy mikor rendeztek legutóbb F1-es tesztet úgy, hogy a pálya szélén hóbuckák fehérlettek. Persze,

előfordult már hasonló az új Ferrari-modellek bemutatásakor, de az Fioranóban történt és januárban, február elején – nem kora tavasszal.

A négy tesztnap mindegyikén esett a nap valamely szakában. Szerdán volt a legrosszabb helyzet, reggel 9 órakor nulla fokban és hóesésben kezdődött el a teszt, és a kora délutáni órákban is csak 4-5˚C-ot mértek a Circuit de Catalunyán.

Hull a hó a kéklő hegyeken. A barcelonai F1-es teszt egészen rendkívüli körülmények között zajlott Forrás: DPPI/Florent Gooden

Fernando Alonso csak azért préselt ki magából 11 fordulót (ezekből hat installációs kör volt, amelyek végén a spanyol a meleg garázs felé vette az irányt), hogy elmondhassa magáról: egy tesztnapon ő, illetve a McLaren-Renault végzett az élen. Miután rajta kívül csak

négyen mentek ki a pályára és senki sem futott mért kört, a teszt harmadik napját nyugodt szívvel kihagyhatjuk az elemzésből.

Boksznyelven ezt úgy mondják: No contest.

Pierre Gasly 147 kört tett meg probléma nélkül az STR13-Hondával az első barcelonai teszt befejező napján. Sem a csapat, sem a Honda nem kezdte még ilyen stabilan a tesztidényt Forrás: Red Bull/Toro Rosso

Ha a napi elsőségeket nézzük, a három topcsapat kitett magáért: Hétfőn Daniel Ricciardo és a Red Bull, kedden Sebastian Vettel és a Ferrari, csütörtökön Lewis Hamilton és a Mercedes zárt a legjobb idővel. A futásteljesítményt tekintve azonban – amely a szezon előtti teszteken sokkal relevánsabb fokmérő, mint a köridők – csak a Mercedes és a Ferrari lehet elégedett.

Az Ezüstnyilaknál a tavalyi sémát követték, Valtteri Bottasé volt a „vízhordó meló" (a finn tette meg a W09 összes körének 69 százalékát), Lewis Hamiltont pedig hagyta csillogni a csapat, aki élt is a lehetőséggel.

Fangio behavazott szobra a Circuit de Catalunya bejáratánál. Cudar téli idő fogadta az F1-es csapatokat Forrás: AFP

A négyszeres világbajnok a nyitónapon a 6. idővel mutatkozott be, majd részt vett néhány szponzori eseményen és csak a zárónapra tért vissza Barcelonába. A délutáni napsütésben felszáradó pályát kihasználva 1:19,333 perces kört futott, ami az egész teszt legjobb köre lett.

Hamilton hajszállal gyorsabb volt a 2017-es téli teszteken elért legjobb idejénél, de talán fontosabb, hogy 0,340 másodperccel túlszárnyalta Vettel és a Ferrari kedden felállított legjobbját,

annak ellenére, hogy az angol a keményebb, közepes gumikeveréken hajtott.

Fernando Alonso kezdésnek elhagyta a McLaren egyik kerekét, majd a havas-esős 3. napon a legjobb időt futotta - igaz, vetélytárs nélkül Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„Máris jobb érzés vezetni ezt az autót, mint a tavalyi autót volt, akkor is, ha a rossz idő és az új aszfaltborítás miatt nehéz összehasonlítani a kettőt" – mondta Hamilton a Motorsport-Totalnak.

A Ferrari nyugodt csapat benyomását keltette, amely pontosan tudja, mit csinál. Kimi Räikkönen 80 körrel és a 3. idővel kezdte a tesztet hétfőn, majd átadta az SF71-H ülését Vettelnek, aki kedden és csütörtökön kedvére parádézhatott. Az első alkalommal 98 kört tett meg és megfutotta a legjobb időt (a lágy gumikon), a zárónapon pedig 120 körrel és két verseny-szimulációval utalt rá, hogy az olaszok komolyan vették a tavalyi hajrában őket hátrányba hozó megbízhatósági problémákat.

Hétfőn Räikkönen járatta be az SF71-H-t, de a rossz idő miatt csak egy nap vezethette a Ferrarit Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Egyelőre jól állunk, de a többiek még csak keveset futottak, ezért nehéz ítélkezni a saját házunk táján is.

– nyilatkozta Vettel az Auto, Motor und Sportnak. Räikkönen szokásához híven úgy beszélt, hogy nem sokat mondott. A finn leginkább abban bízik, hogy a jövő heti második teszten sokkal több lehetősége lesz vezetni a vörös autót.

Napról napra: a legjobb barcelonai köridők
nap versenyző autó köridő gumi
1. nap (H) Daniel Ricciardo Red Bull RB14 1:20,179 lágy
2. nap (K) Sebastian Vettel Ferrari SF71-H 1:19,673 lágy
3. nap (Sz) Fernando Alonso McLaren MCL33 2:18,545 monszun
4. nap (Cs) Lewis Hamilton Mercedes AMG W09 1:19,333 közepes

Verstappent műszaki gondok mellett egy kicsúszás is hátráltatta, a Red Bull így szinte csak a Ricciardo által gyűjtött adatokra hagyatkozhat. Még van hova javulniuk Forrás: CrowdSpark/(c) copyright crowdspark.com/Javier Martínez De La Puente

Ricciardo nyitónapi felvillanása és decens körszáma (102) nagyjából a Red Bull egyetlen örömforrása volt ezen a héten. A két maradék (viszonylag száraz) tesztnapon Max Verstappen célja az lett volna, hogy utolérje a csapattársát az RB14-essel szerzett tapasztalatok terén, ám ez nem sikerült. Előbb a

Renault-motorból szivárgó benzin miatt kellett egy fél napot a garázsban töltenie, csütörtökön pedig ő hibázott a nedves, csúszós pályán és a felázott kavicságyban ragadt.

„Még szerencse, hogy nem mentem neki semminek!" – mondta megkönnyebbülve a holland, utalva a Red Bull félelmeire. Ha összetörte volna az autó oldalához erősített kis szárnyakat, a csapat nem tudta volna kicserélni azokat. Az első teszten ugyanis az egyetlen kész kasztnit (és az ahhoz gyártott alkatrészeket) használják a csapatok, az aerodinamikai kiegészítőkkel viszont folyamatosan kísérleteznek, a következő tesztig nem gyártanak belőlük tartalék alkatrészeket.

Hóban fürdő Ferrari Barcelonában Forrás: DPPI/Florent Gooden

A megtett kilométerszám alapján rengeteg munka vár a Milton Keynes-i csapatra: 206 körrel csupán az összesített futáslista 8. helyére fértek be, csak a Haas és a Force India teljesített kevesebbet a vb-címmel kacérkodó Red Bullnál!

Ha Alonso elgurult kerekére és az első F1-es csapatok összesített kilométerlistájára is kíváncsi, kérjük, lapozzon!