Elégedett lehet az első barcelonai F1-es menetpróba eredményeivel a Mercedes, a Ferrari és a Renault, a Red Bullnak viszont össze kell szednie magát a folytatásra. A Force India egyelőre nem találja a fonalat, nagyot dobbantott viszont a Toro Rosso–Honda, amelynek megbízhatósága eddig a Mercedes szintjét súrolja.
Fagypont körüli hőmérséklet, hó, havas eső, eső majd napsütés – teljes fegyvertárát felvonultatta a természet ezen a héten Barcelonában, ahol az első tesztsorozattal megkezdődött a Formula–1 2018-as idénye. A legtöbbet látott újságírók is csak a fejüket vakarták a kérdésre, hogy mikor rendeztek legutóbb F1-es tesztet úgy, hogy a pálya szélén hóbuckák fehérlettek. Persze,
előfordult már hasonló az új Ferrari-modellek bemutatásakor, de az Fioranóban történt és januárban, február elején – nem kora tavasszal.
A négy tesztnap mindegyikén esett a nap valamely szakában. Szerdán volt a legrosszabb helyzet, reggel 9 órakor nulla fokban és hóesésben kezdődött el a teszt, és a kora délutáni órákban is csak 4-5˚C-ot mértek a Circuit de Catalunyán.

Fernando Alonso csak azért préselt ki magából 11 fordulót (ezekből hat installációs kör volt, amelyek végén a spanyol a meleg garázs felé vette az irányt), hogy elmondhassa magáról: egy tesztnapon ő, illetve a McLaren-Renault végzett az élen. Miután rajta kívül csak
négyen mentek ki a pályára és senki sem futott mért kört, a teszt harmadik napját nyugodt szívvel kihagyhatjuk az elemzésből.
Boksznyelven ezt úgy mondják: No contest.

Ha a napi elsőségeket nézzük, a három topcsapat kitett magáért: Hétfőn Daniel Ricciardo és a Red Bull, kedden Sebastian Vettel és a Ferrari, csütörtökön Lewis Hamilton és a Mercedes zárt a legjobb idővel. A futásteljesítményt tekintve azonban – amely a szezon előtti teszteken sokkal relevánsabb fokmérő, mint a köridők – csak a Mercedes és a Ferrari lehet elégedett.
Az Ezüstnyilaknál a tavalyi sémát követték, Valtteri Bottasé volt a „vízhordó meló" (a finn tette meg a W09 összes körének 69 százalékát), Lewis Hamiltont pedig hagyta csillogni a csapat, aki élt is a lehetőséggel.

A négyszeres világbajnok a nyitónapon a 6. idővel mutatkozott be, majd részt vett néhány szponzori eseményen és csak a zárónapra tért vissza Barcelonába. A délutáni napsütésben felszáradó pályát kihasználva 1:19,333 perces kört futott, ami az egész teszt legjobb köre lett.
Hamilton hajszállal gyorsabb volt a 2017-es téli teszteken elért legjobb idejénél, de talán fontosabb, hogy 0,340 másodperccel túlszárnyalta Vettel és a Ferrari kedden felállított legjobbját,
annak ellenére, hogy az angol a keményebb, közepes gumikeveréken hajtott.

„Máris jobb érzés vezetni ezt az autót, mint a tavalyi autót volt, akkor is, ha a rossz idő és az új aszfaltborítás miatt nehéz összehasonlítani a kettőt" – mondta Hamilton a Motorsport-Totalnak.
Felőlem akár már holnap repülhetnénk is Melbourne-be. A tesztelés fél napig élvezetes dolog, de nekem már a versenyzés hiányzik!"
A Ferrari nyugodt csapat benyomását keltette, amely pontosan tudja, mit csinál. Kimi Räikkönen 80 körrel és a 3. idővel kezdte a tesztet hétfőn, majd átadta az SF71-H ülését Vettelnek, aki kedden és csütörtökön kedvére parádézhatott. Az első alkalommal 98 kört tett meg és megfutotta a legjobb időt (a lágy gumikon), a zárónapon pedig 120 körrel és két verseny-szimulációval utalt rá, hogy az olaszok komolyan vették a tavalyi hajrában őket hátrányba hozó megbízhatósági problémákat.

„Egyelőre jól állunk, de a többiek még csak keveset futottak, ezért nehéz ítélkezni a saját házunk táján is.
Nekünk most csak az számít, hogy az autó jól működjön. Kevés választ kaptunk, sok még a kérdés, amiket magunkkal viszünk a jövő hétre is"
– nyilatkozta Vettel az Auto, Motor und Sportnak. Räikkönen szokásához híven úgy beszélt, hogy nem sokat mondott. A finn leginkább abban bízik, hogy a jövő heti második teszten sokkal több lehetősége lesz vezetni a vörös autót.
Napról napra: a legjobb barcelonai köridők | ||||
nap | versenyző | autó | köridő | gumi |
1. nap (H) | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | 1:20,179 | lágy |
2. nap (K) | Sebastian Vettel | Ferrari SF71-H | 1:19,673 | lágy |
3. nap (Sz) | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | 2:18,545 | monszun |
4. nap (Cs) | Lewis Hamilton | Mercedes AMG W09 | 1:19,333 | közepes |

Ricciardo nyitónapi felvillanása és decens körszáma (102) nagyjából a Red Bull egyetlen örömforrása volt ezen a héten. A két maradék (viszonylag száraz) tesztnapon Max Verstappen célja az lett volna, hogy utolérje a csapattársát az RB14-essel szerzett tapasztalatok terén, ám ez nem sikerült. Előbb a
Renault-motorból szivárgó benzin miatt kellett egy fél napot a garázsban töltenie, csütörtökön pedig ő hibázott a nedves, csúszós pályán és a felázott kavicságyban ragadt.
„Még szerencse, hogy nem mentem neki semminek!" – mondta megkönnyebbülve a holland, utalva a Red Bull félelmeire. Ha összetörte volna az autó oldalához erősített kis szárnyakat, a csapat nem tudta volna kicserélni azokat. Az első teszten ugyanis az egyetlen kész kasztnit (és az ahhoz gyártott alkatrészeket) használják a csapatok, az aerodinamikai kiegészítőkkel viszont folyamatosan kísérleteznek, a következő tesztig nem gyártanak belőlük tartalék alkatrészeket.

A megtett kilométerszám alapján rengeteg munka vár a Milton Keynes-i csapatra: 206 körrel csupán az összesített futáslista 8. helyére fértek be, csak a Haas és a Force India teljesített kevesebbet a vb-címmel kacérkodó Red Bullnál!
Ha Alonso elgurult kerekére és az első F1-es csapatok összesített kilométerlistájára is kíváncsi, kérjük, lapozzon!