Vágólapra másolva!
A McLaren az eredeti, papajasárga színre festette az MCL33-at, amit egy repülőtéren, rakodás közben csíptek el. Az autó még rengeteget fog változni a melbourne-i idénynyitóig.

Pénteken esedékes a McLaren új, MCL33 típusú autójának bemutatása, de szemfüles lesifotósok már készítettek egy távoli képet az új modellről. Az autó a korábbi pletykáknak megfelelően valóban papaya sárga színt kapott, ezzel a tavalyi Indianapolis 500-on használt autóra emlékeztet, valamint természetesen az alapító, Bruce McLaren első versenyautóit idézi.

A fényképen ennél sokkal több egyelőre nem látható, hiszen az átrakodást intéző szakemberek megpróbálták gondosan leplezni az autót, de egy széllökés megtréfálta őket, így derültek ki részletek az MCL33-ról. Azt viszont már a McLaren szakemberei is leszögezték, hogy a pénteki bemutató is csak ízelítő lesz, mert már dolgoznak egy komolyabb fejlesztési lépcsőn az Ausztrál Nagydíjra.

Az MCL33 épp szállításra vár Forrás: Imgur

„Evolúcióként kezeltük az autó fejlesztését – nyilatkozta Peter Prodromou, a McLaren aerodinamikai vezetője. – Szerintem [a tavalyi autóhoz] valami igen hasonlót láthatnak majd a bemutatón, az igazság viszont az, hogy az előző két-három hónap során az első versenyre érkező fejlesztésre összpontosítottunk” – tette hozzá.

A McLaren elsősorban az idei szezonra leváltott Honda erőforrás miatt az előző években katasztrofálisan szerepelt az előszezoni teszteken, aztán lényegében a versenyeken is. A gyenge és megbízhatatlan motor miatt nem tudtak reprezentatív köröket futni, ráadásul rengeteg időt vesztettek motorcserék és egyéb műszaki hibák miatt is.

A Renault révén abban bíznak, hogy végre érdemben ki is próbálhatják az autót a tesztek során. Matt Morris, a csapat mérnökigazgatója elárulta, tesztsorozatonként 2000 kilométert szeretnének megtenni az MCL33-mal. „500 km naponta a terv. Ezt írtuk fel magunknak” – erősítette meg Morris, vagyis lényegében naponta bő másfél versenytávval számolnak.

– tette hozzá a csapat idei helyzetével kapcsolatban. „Az autó befejezésével és a tesztelésével is, már a [sebességváltó] is illeszkedik a Renault motorhoz, úgyhogy a tesztelésre a lehető legjobb állapotban utazhatunk. Még akkor sem lennénk előrébb, ha a motorcsere hamarabb megtörtént volna” – vélte a brit szakember.