Nem érdekli a Sauber vezetőjét, mit gondolnak róluk az emberek

F1 - SINGAPORE GRAND PRIX 2017 Auto CAR F1 formula 1 FORMULE 1 FORMULE UN GRAND PRIX Motorsport RACE SEPTEMBER SEPTEMBRE SINGAPOUR WORLD CHAMPIONSHIP
VASSEUR Frederic, Team Principal Sauber F1 Team, ambiance portrait during the 2017 Formula One World Championship, Singapore Grand Prix from September 14 to 17 in Singapour - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Elüldözték a Renault-tól, de a Saubernál megtalálta álmai állását Frédéric Vasseur. A svájci gárda új főnöke egy interjúban azt is elárulta, hogy munkába állása után egy órán belül felmondta az elődje által kötött motorszállítói szerződést a Hondával.

Frédéric Vasseur neve inkább azok számára csenghet ismerősként, akik jártasak az alsóbb versenysorozatok, különösen a GP2 (mostani nevén Formula–2) történetében. A Renault a sokszoros GP2-es bajnok ART Grand Prix csapattól csábította el a francia szakembert azzal a szándékkal, hogy decens csapatot faragjon az akkor induló F1-es istállóból. Csakhogy, amikor Cyril Abiteboul személyében egy

új „kiskakas" érkezett a Renault-hoz, az egyiküknek mennie kellett, és Vasseur húzta a rövidebbet.

Cyril Abiteboul és Frédéric Vasseur (jobbra) a Renault-csapat 2016-os bemutatóján. Csak egy "kakas" maradhatott, és az nem Vasseur volt Forrás: AFP/Franck Fife

Vasseurt féléves pihenő után tavaly nyáron nevezték ki a Sauber F1 Team főnökévé, és első döntésével általános megdöbbenést okozott. „2017. július 17-én, reggel 9 órakor kezdtem Hinwilben.

– mesélte Vasseur a Motorsport-Total.com-nak adott interjúban.

A Hondával egyébként még elődje, Monisha Kaltenborn egyezett meg 2018-ra, az indiai származású csapatvezető(nő) azonban nem sokkal ezután összerúgta a port a Sauber mögött álló befektetőkkel, ezért szezon közben távoznia kellett.

Vasseur állítja: ő a Sauber fennmaradását tartotta szem előtt, amikor felmondta a motorszállítói megállapodást a Hondával Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Egy motorpartner lecserélése sohasem egyszerű, de fontos volt megtennem ezt a lépést – magyarázza Vasseur az interjúban. – A Honda egyáltalán nem volt jó formában, és a McLarennél dolgozó kollégáktól tudtam, hogy az év végén ott akarják hagyni a japánokat.

Abszolút nem lett volna erőforrásunk arra, hogy magunknak építsünk egy [váltót, illetve erőátvitelt]" – világította meg a helyzetet a francia szakember.

„Nem állítom, hogy nem volt fantázia a Renault [F1-es] projektben, én viszont problémásnak találtam ott a beilleszkedést. Mivel úgy gondoltam, lesznek máshol is lehetőségeim, jobbnak láttam eljönni onnan.

Jó volt egy féléves szünetet tartani – igaz, a vége felé a feleségem már noszogatott, azt mondta, túl sok időt töltök otthon" – meséli mosolyogva Frédéric Vasseur.

Ekkor kezdődtek a tárgyalások a Sauberral, és jó irányba haladtak. Ez a projekt sokkal inkább passzolt az elvárásaimhoz, illetve azokhoz a tapasztalatokhoz, amelyeket a pályafutásom korábbi szakaszában szereztem."

A novemberi bejelentés óta folynak a találgatások, vajon az Alfa Romeo (Ferrari) bekebelezi-e a Saubert, vagy megtarthatják függetlenségüket a svájciak Forrás: AFP/Marco Bertorello

Tavaly novemberben jelentették be, hogy a Sauber partneri megállapodást kötött az Alfa Romeóval, amely (a Ferrarihoz hasonlóan) a Fiat/Chrysler-konszernhez tartozik.

Hogy a partnerség milyen jellegű – szponzori, technológiai, vagy esetleg mindkettő –, egyelőre nem teljesen világos.

De Vasseur szerint ennek nincs is jelentősége.

„Nekem tök mindegy, mit beszélnek rólunk az emberek.

Fontos, hogy szoros kapcsolat alakuljon ki közöttünk, de nem akarok [egy teljes] autót venni a Ferraritól. Szeretném megtartani a csapatnál kialakult munkakultúrát, mert ha ezt nem teszem, megint olyan helyzetbe kerülhetünk, mint a váltókkal [és a McLarennel]" – szögezte le a svájci istálló 59 éves csapatfőnöke.