Két, de legfeljebb három éven belül egy fedél alá hozná a gyártást és a szélcsatornai teszteket végző alkalmazottait a Force India. Céljuk a konstruktőri 4. hely - és az ezért járó pénz - megtartása.
Tavaly folytatta remek szereplését a Force India: a Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal kiálló istálló egymás után a második évben verte meg a Williamst, ezzel megőrizte 4. helyét a konstruktőr-vébén. A nevében indiai, valójában túlnyomórészt brit csapat a szezon kezdete előtt komoly tőkeinjekciót kapott új szponzorától, egy osztrák víztechnikai vállalattól, ennek köszönhetően a fejlesztések mindig terv szerint elkészültek és felkerülhettek az autókra a nagydíjakon.
Pedig a Force India nincs könnyű helyzetben:
rajtuk kívül csak a Toro Rossónak kell összehangolni a két különböző helyszínen – a gyárban és a szélcsatornában – dolgozó alkalmazottak munkáját.

Az istálló székhelye közvetlenül a silverstone-i versenypálya mellett található, az aerodinamikai fejlesztésekhez viszont a Toyota Köln melletti, marsdorfi szélcsatornáját bérlik.
Sokat segítene, ha egy fedél alatt dolgozhatnánk, és nem lennének 75-25 százalékban megosztva az erőforrásaink.
De két, legfeljebb három éven belül remélhetőleg sikerül egyesíteni az erőinket" – nyilatkozta a csapat operatív vezetője, Otmar Szafnauer a Motorsport.com-nak.
A Force India jelenleg arra fókuszál, hogy Silverstone-ban és Marsdorfban is továbbfejlessze üzemeit. „A gyártókapacitás bővítése előnyünkre válik, ahogy a szélcsatorna és a CFD-kutatások hatékonyságának fokozása is" – fejtette ki Szafnauer.

"Komoly feladatok állnak előttünk, ezek egy részének a megvalósítása éppen most zajlik, másoké a rövid-, megint másoké a középtávú terveink között szerepel.
Éppen azon dolgozunk velük [a Toyotával], hogy hatékonyabbá tegyük a szélcsatornát, és néhány változtatás máris meghozta a kívánt hatást."
Az F1 bevételeinek csapatonkénti megosztása (2017)
#FOM #F1 payments to teams in 2017 pic.twitter.com/ewBvJvsmmr
— Formula1 Circus (@Formula1circus) 2017. december 28.
Szafnauer felhívta a figyelmet arra is, hogy a konstruktőri 4. hely létfontosságú volt a tervezett fejlesztések elvégzéséhez. A Liberty Media közös kasszájából ugyanis így becslések szerint 7-10 millió euróval többet kapnak majd, mint az 5. helyen végzett Williams.