Társoldalunk:

Horner: Sokkal több kell az F1-től, ha új szponzorokat akar

2018.01.04. 20:32

Bár a Liberty Media új utakra lépett a Formula-1 rajongói- és szponzorbázisának szélesítése érdekében, Christian Horner szerint csak akkor lehet rentábilisan F1-es csapatot működtetni, ha a "termék", amelyhez a szponzorok kötődnek, sokkal jobbá, vonzóbbá válik.

Amióta átvette a Formula-1 irányítását, a Liberty Media jól érzékelhető erőfeszítéseket tett a sportág rajongói bázisának szélesítése érdekében. Az amerikai tulajdonos elsősorban a közösségi- és a digitális média felületein kezdett terjeszkedésbe, mellyel céljuk, hogy szélesítsék a sportág rajongói bázisát, ezáltal nagyobb hozzáadott értéket kínáljanak az F1-ben szereplő, vagy a belépésen gondolkodó szponzorok számára.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint azonban a legfontosabb feladat, hogy

magát a terméket, tehát az F1-et tegyék látványosabbá, izgalmasabbá.

Horner szerint "Ha maga a produktum nem elég vonzó, nem jönnek a szponzorok sem"Forrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

„Ahhoz, hogy szponzorokat tudjunk bevonzani, előbb vonzóvá kell tennünk a produktumot. Ha a termék nem eléggé vonzó, a szponzorok elfordulnak.

Most sok „pucér" autó van a mezőnyben"– fejtette ki Horner a RACER-nek.

A csapatvezető szerint a Red Bull azért számít a szponzorok számára vonzó partnernek, mert az F1-en kívül számos egyéb területen – Red Bull Air Race, ralisport, síelés, extrém sportok stb. – is aktív.

Horner szerint 20 évvel ezelőtt még sokkal jobb állapotban volt a sportág

– igaz, akkoriban sokkal többen ültek le a televízió elé megnézni egy időmérő edzést vagy a futamokat, mert mások voltak a fogyasztói szokások.

„Az F1 ma messze nincs olyan jó egészségi állapotban, mint 20 évvel ezelőtt, amikor a csapatok még profitra tettek szert.

Elég összevetni egy akkori és egy mai szezon végi csoportképet, mondjuk az 1997-est a 2017-essel, és látszik, hogy most sokkal kevesebb vállalat érintett az F1-ben. Ahhoz, hogy új támogatók jelenjenek meg, előbb létre kell hoznunk egy látványosabb show-t, amely az F1 valódi értékeit kínálja" – fogalmazott Horner.

Az F1-es pilóták szezonzáró csoportképe. Horner szerint szembeötlően kevesebb a szponzormatrica a ruhákon, mint 20 évvel ezelőttForrás: AFP/Andrej Isakovic

A Red Bull Racing tavaly decemberben kötött új szponzorációs és technológiai megállapodást az Aston Martinnal, a Ferrari pedig (az Alfa Romeo márka révén) a Sauber mögé állt be. A McLaren igazgatója, Zak Brown viszont arról számolt be, hogy

a piaci helyzet nem tette lehetővé, hogy 2018-ra főszponzort találjanak a legendás múltú csapatnak.

„Nehezebb dolgunk van most, mint akár csak 2009-ben volt [amikor a Red Bull nyerni kezdett], a világ fejlődése ugyanis több választási lehetőséget kínál most a szponzoroknak" – jegyezte meg Christian Horner.

Hiába a hipermodern létesítmény Abu-Dzabiban, a dögunalmas verseny sem a nézők, sem a szponzorok számára nem teszi vonzóvá az F1-etForrás: AFP/Marwan Naamani

„Azt is ki kell mondani, hogy

az olyan versenyek, mint [az idényzáró Abu-dzabi GP] volt, nem keltik valami jó hírét a sportágnak.

Az F1 sokkal jobb, többre képes ennél. Persze, ez csak egy futam volt a húszból, és azért láttunk néhány izgalmas versenyt [2017-ben], de mindezekből le kell vonnunk a tanulságokat."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK