Vágólapra másolva!
A sportprogram éléről leköszönő Haszegava Juszuke szerint még nem döntötték el, hogy milyen lesz az új motorjuk, de ha nem lesz jó, használhatják a tavalyit is.

Új fejezetet kezd a Honda az F1-ben a 2018-as szezon során, miután zátonyra futott az együttműködésük a McLarennel, és az idén már a Toro Rosso partnereként folytatják a szereplésüket. A japán gyártó az előző három év alatt nem tudott olyan erőforrást alkotni, amivel a McLaren pilótái labdába rúghattak volna.

Az utolsó csepp a pohárban az volt, hogy 2017-re teljesen új erőforrást alkottak, ez azonban még az előzőnél is rosszabb lett. A McLaren ekkor döntött, hogy megszabadulnak a Hondától, ennek következményeként az év végén leváltották Haszegava Juszukét is az F1-es program éléről. Ő úgy vélte, „nagy segítség” a Hondának, hogy ezúttal nem építenek megint új motort.

A Honda az idén már a Toro Rosso partnere lesz, a McLaren a Renault motorjaira vált Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

„Nagyobb teljesítményre és jobb megbízhatóságra van szükségünk – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. – Még nem döntöttük el, hogy milyen lesz a [2018-as] motor pontos specifikációja, de legalább van vészforgatókönyvünk, ami a [tavalyi] motorra alapul. Meggyőződésem, hogy jól kezdhetjük a következő szezont.”

A szakember szerint az erőforrásuk koncepciója megegyezik a többiekével, ezért nem lát okot arra, hogy ne érhessék utol őket. Elismerte azonban, hogy 2017-ben nem készültek el időre a motorral.

A Hondát gyakran bírálták – elsősorban a McLarentől – azzal, hogy vonakodnak külső segítséget elfogadni, Haszegava azonban kijelentette, bár nem akarja megnevezni a partnereiket, továbbra is együttműködnek velük. Ettől függetlenül egyetértett azzal, hogy a nyelvi és földrajzi távolságok megnehezítik a munkát és jobb eredményeket vár a Japánban dolgozó szakemberektől is.

Mától nem Hasegawa a főnök a Hondánál Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Az F1 mostani erőforrás-formuláját 2014-ben vezették be, a Honda 2015-től tért vissza a mezőnybe. Legtöbbször a megbízhatóság javulása és a teljesítmények kiegyenlítődése a jellemző, azonban az F1 Fanatic számítása szerint részben a Honda és a Renault gondjai miatt 2017-ben 78,5%-ra esett vissza a célbaérések aránya a versenyeken. 2016-ban ugyanez az érték 82,9% volt,

és az új szabályrendszer első évében is 80,34%-ot ért el a mezőny.

A statisztika arra is rámutat, hogy 4 év óta először volt 4-nél több győztes a szezon során és 2011 óta csak másodszor fordult elő, hogy a legsikeresebb pilóta nem tudott kétszámjegyű futamgyőzelmet elérni.

A számok alapján úgy látszik, 2001 óta nem volt olyan szezon, hogy 5 különböző pilóta is nyerjen versenyeket úgy, hogy a legjobb kilencszer győzedelmeskedjen (akkor Michael Schumacher) és 1999-ben fordult elő utoljára, hogy 4 különböző versenyző érjen el pole pozíciókat és a legjobb 11-et érjen el (Mika Häkkinen).