Túl későn jött a megkeresés, nem a Mercedesen múlt, hogy a McLaren nem tér vissza a csillagosok hajtóműveihez 2018-ban – árulta el egy interjúban Toto Wolff, a Mercedes AMG F1 főnöke.
Amikor a McLaren háromévnyi sikertelen próbálkozás után lapátra tette a Hondát, a Mercedes hajlandó lett volna ismét motorokkal ellátni régi partnerét. Ám mivel a wokingiak csak szeptember elején jelentkeztek be,
túl késő volt a Mercedesnek ahhoz, hogy a gyári csapat, valamint a Force India és a Williams mellett egy negyedik istállót is el tudjon látni
turbó-hibrid erőforrásokkal – derült ki Toto Wolff ESPN-nek adott interjújából.

Eddig úgy tudtuk, a Mercedes azért zárkózott el a McLarennel tervezett megállapodástól, mert nem akarták egy potenciálisan veszélyes riválisukat segíteni.
Mi készen álltunk rá, hogy hajtóművekkel lássuk el a McLarent, de túl sokáig vacilláltak
és [mire eldöntötték, mit akarnak] már nem maradt erőforrásunk, illetve a csapat struktúrájába se fértek volna bele. Egyszerűen túl késő volt" – jelentette ki Wolff.
A McLaren többségi tulajdonosa, Mansour Ojjeh környékezte meg a Daimler-Benz konszern elnökét, Dieter Zetschét a 2018-as erőforrások ügyében, de mire a tárgyalások a konkrét szakaszba éléptek volna, a Force India és a Williams is megállapodott a németekkel.
A Mercedes a V6-os turbómotor mellett a hibridrendszert és a hajtásláncot is biztosítja partnereinek, ami azt jelenti, hogy komoly
szakembergárdát is delegálniuk kell a partnerekhez, akik segítik a motor és az erőátvitel megfelelő installációját.
Ebbe a rendszerbe nem fért már bele a McLaren.

Zak Brown, a wokingiak csapatvezetője végül a Renault-val egyezett meg, miután a Toro Rosso Honda-hajtóművekre váltott, ezzel felszabadult egy hely a franciák partnerlistáján. A McLaren így rögtön két komoly házi riválisra talált (a Red Bull és a gyári Renault formájában), ám mivel meggyőződésük szerint ők készítik a mezőny egyik legjobb kasztniját, 2018-ban ismét a dobogós helyezéseket tűzték ki maguk elé.